Dino Polska miało w III kw. 82,3 mln zł zysku netto, zgodnie z konsensusem

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2018 roku 82,3 mln zł wobec 63,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał właśnie 82,3 mln zł zysku netto.

(fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

Po trzech kwartałach zysk netto Dino Polska wzrósł o 48,4 proc. rdr do 208,7 mln zł.

EBIT wyniósł w trzecim kwartale 113 mln zł wobec 86,4 mln zł rok wcześniej i był zgodny z oczekiwaniami na poziomie 112,4 mln zł.

Wynik EBITDA grupy wyniósł 141,5 mln zł i był wyższy rdr o 29,9 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 141,1 mln zł EBITDA.

Marża EBITDA wyniosła 9,1 proc, podczas gdy rok temu było to 8,9 proc.

Narastająco od początku roku, EBIT wzrósł o 44,4 proc. rdr do 290 mln zł, a EBITDA wzrosła o 34,6 proc. rdr do 370,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa rdr.

Zysk brutto ze sprzedaży po trzech kwartałach wyniósł ok. 1 mld zł (wzrost o 36 proc. rdr), a w samym trzecim kwartale wzrósł o 33,3 proc. do 376,7 mln zł.

Koszt własny sprzedaży wzrósł w III kwartale o 26 proc. do 1.181,8 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły w tym okresie o 9,4 proc., do 14,6 mln zł.

Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 1,56 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,57 mld zł i wobec 1,22 mld zł rok wcześniej (wzrost o 27,7 proc. rdr). Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były 32 proc. wyższe rdr.

WZROST LFL NA POZIOMIE 8,6 PROC. W III KW.; 46 NOWYCH SKLEPÓW

Spółka podała w raporcie, że wzrost sprzedaży LFL wyniósł w trzecim kwartale tego roku 8,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017. W okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.

"Mimo zakazu handlu w niedzielę, widzimy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino (na bazie LFL ) w pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku, w stosunku do porównywalnego okresu 2017 r. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost wartości przeciętnego paragonu" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.

Dino podało, że w pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28-proc. więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w sklepach sieci (uwzględniając wszystkie markety, także otwarte w 2018 r.).

Sieć marketów Dino powiększyła się w trzecim kwartale o 46 nowych sklepów, czyli o 5 więcej niż przed rokiem. Łącznie po trzech kwartałach sieć zwiększyła się o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów, o 177 więcej niż przed rokiem.

Łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec września wynosiła 343.281 m kw.

"Kontynuujemy szybki wzrost, co pokazują zarówno wyniki finansowe jak i większa liczba nowo otwieranych sklepów. Zyski inwestujemy w dalszy rozwój. Rozbudowujemy i unowocześniamy zaplecze logistyczne, wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku. Zagęszczamy sieć sklepów Dino w zachodniej, centralnej i północnej części Polski, stopniowo pojawiamy się także w nowych regionach" - powiedział Szymon Piduch.

"Obserwujemy pozytywne tendencje rynkowe sprzyjające naszym sklepom. W tym roku chcemy otworzyć większą niż rok wcześniej liczbę sklepów i kontynuować naszą strategię szybkiego rozwoju organicznego" - dodał prezes.

Dino planuje przekroczyć liczbę 1.200 otwartych sklepów do końca 2020 r.

Spółka podtrzymuje szacunki, że w tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł.

Grupa podała w raporcie, że po trzech kwartałach wypracowała środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 355,3 mln zł. Rok wcześniej przepływy te wyniosły 262 mln zł.

Dług netto grupy Dino wyniósł na koniec września 642,5 mln zł, co oznacza wzrost o 64,8 mln zł w stosunku do 30 września 2017 r. i wzrost o 60 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2018 r. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 1,3x na dzień 30 września 2018 r. Na dzień 30 września 2017 r. wskaźnik ten wynosił 1,6x.

Dane w mln zł

3Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2018 rdr








Przychody 1558,5 1571,6 -0,8% 27,7% 9,5% 4267,5 31,8%
EBITDA 141,5 141,1 0,3% 29,9% 13,2% 370,5 52,1%
EBIT 113,0 112,4 0,5% 30,8% 15,3% 290,0 44,5%
zysk netto 82,3 82,3 -0,1% 29,6% 15,9% 209,3 48,8%








marża EBITDA 9,1% 9,0% 0,10 0,15 0,29 8,68% 1,16
marża EBIT 7,3% 7,2% 0,10 0,17 0,36 6,80% 0,60
marża netto 5,3% 5,2% 0,04 0,07 0,29 4,90% 0,56

pel/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
DINOPL -2,15% 79,50
2018-11-09 17:00:00
WIG -1,27% 56 924,39
2018-11-09 17:05:00
WIG20 -1,35% 2 232,25
2018-11-09 17:05:00
WIG30 -1,53% 2 530,73
2018-11-09 17:15:00
MWIG40 -1,49% 3 893,70
2018-11-09 17:15:00
DAX -1,77% 11 325,44
2018-11-12 17:34:00
NASDAQ -2,78% 7 200,87
2018-11-12 22:02:00
SP500 -1,97% 2 726,22
2018-11-12 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl