Dino Polska miał w IV kw. 72,9 mln zł zysku netto

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w czwartym kwartale 2017 roku 72,9 mln zł wobec 68,2 mln zł konsensusu - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego. W całym 2017 roku grupa zanotowała 213,6 mln zł zysku netto, 41,3 proc. więcej rdr.

(Dino)

Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że zysk EBITDA grupy wyniósł w czwartym kwartale 126,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 116,9 mln zł EBITDA.

Oczekujemy dalszej poprawy rentowności EBITDA, o 0,2-0,3 pkt. proc. rdr" - powiedział w poniedziałek członek zarządu spółki Michał Krauze.

EBIT wyniósł 102,5 mln zł i był prawie 10 proc. lepszy od oczekiwań na poziomie 93,3 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 1,28 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,24 mld zł.

W całym 2017 roku Dino Polska miało 4,516 mld zł przychodów (wzrost o 34 proc. rdr), 401,4 mln zł EBITDA (wzrost o 39 proc. rdr), 303,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 215,6 mln zł rok wcześniej) i 213,6 mln zł zysku netto (151,2 mln zł w 2016 roku).

Wyniki Dino Polska w czwartym kwartale 2017 roku według wyliczeń PAP Biznes i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników (dane w mln zł)
4Q2017 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2017 rdr
Przychody 1277,4 1237,4 3,2% 38,9% 4,7% 4515,9 34,0%
EBITDA 126,2 116,9 8,0% 49,9% 15,9% 401,4 42,9%
EBIT 102,5 93,3 9,9% 56,1% 18,6% 303,2 40,7%
zysk netto 72,9 68,2 7,0% 92,0% 14,8% 213,6 41,3%
marża EBITDA 9,9% 9,4% 0,43 0,72 0,95 8,89% 0,55
marża EBIT 8,0% 7,5% 0,49 0,88 0,94 6,71% 0,32
marża netto 5,7% 5,5% 0,20 1,58 0,50 4,73% 0,24

Dino Polska zwiększyło w 2017 roku sprzedaż porównywalną o 16,2 proc. rdr, a w samym IV kwartale sprzedaż LFL wzrosła o 18,8 proc. rdr. Spółka liczy na dalszy wzrost LFL - poinformowała spółka w raporcie rocznym.

"Otoczenie rynkowe, w tym rosnąca siła nabywcza Polaków związana z poprawiającą się sytuacją ekonomiczną i rosnące ceny konsumpcyjne, sprzyjają rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi. Uważam, że pozytywne tendencje widoczne na rynku konsumenckim utrzymają się także w kolejnych kwartałach, a to, w połączeniu z atrakcyjnością formatu Dino (...) powinno sprzyjać dalszemu wzrostowi skali działalności i poprawie sprzedaży w ujęciu like-for-like" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Szymon Piduch.

Spółka podała w raporcie, że w celu dalszej poprawy przychodów LFL będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta.

W 2017 roku wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) wyniósł 16,2 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. W samym czwartym kwartale wzrost LFL wyniósł 18,8 proc. "Będziemy pracować nad zwiększeniem sprzedaży porównywalnej. (...) Oczekujemy dwucyfrowych wzrostów sprzedaży na poziomie LFL" - powiedział prezes na konferencji.

Dino Polska szacuje wartość tegorocznego programu inwestycyjnego grupy na ok. 650 mln zł. Planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego - poinformował prezes Szymon Piduch w liście do akcjonariuszy.

Dodał, że spółka rozpocznie także budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny.

Łączna wartość inwestycji Dino zrealizowanych w 2017 r. wyniosła 457 mln zł i była o 20 proc. większa niż rok wcześniej. Nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino wyniosły 361 mln zł, nakłady na logistykę 41,8 mln zł, a nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę 14,7 mln zł.

Sieć marketów Dino powiększyła się o 147 nowych sklepów i na koniec 2017 r. liczyła 775 placówek.

Łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. m kw. i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej.

Na koniec grudnia 2017 r. grupa Dino Polska miała 495 lokalizacji zabezpieczonych pod nowe sklepy, w tym 99 nabytych gruntów (z czego na 54 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 396 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów. Dla porównania na koniec grudnia 2016 r. i 2015 r. grupa posiadała zabezpieczonych odpowiednio 338 i 280 lokalizacji pod nowe sklepy.

Celem Dino Polska jest przekroczenie liczby 1200 otwartych sklepów do końca 2020 r.

Dług netto/EBITDA wyniósł na koniec 2017 roku 1,2x.

Środki pieniężne z działalności operacyjnej w 2017 r. wyniosły 497,2 mln zł.

Zarząd Dino nie planuje rekomendować walnemu wypłaty dywidendy za 2017 r. Będzie proponować przekazanie zysku za rok obrotowy na kapitał zapasowy.

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 4 niepelnosprawny_org

dopiero sie rozkrecamy, ale juz i tak jest wysmienity wynik...

! Odpowiedz
DINOPL 0,11% 88,15
2018-10-19 17:00:00
WIG 0,14% 56 642,84
2018-10-19 17:05:00
WIG20 0,41% 2 196,99
2018-10-19 17:15:00
WIG30 0,32% 2 494,13
2018-10-19 17:05:00
MWIG40 -0,47% 3 962,26
2018-10-19 17:15:00
DAX -0,31% 11 553,83
2018-10-19 17:34:00
NASDAQ -0,48% 7 449,03
2018-10-19 22:02:00
SP500 -0,04% 2 767,78
2018-10-19 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl