Dino Polska liczy na co najmniej utrzymanie dynamiki sprzedaży LFL w '19

Dino Polska liczy na co najmniej utrzymanie w 2019 roku ubiegłorocznej dynamiki sprzedaży porównywalnej (LFL) - poinformował prezes Szymon Piduch. Spółka planuje wzrost rentowności EBITDA w 2019 roku.

(Dino Polska SA)

"Wzrost sprzedaży porównywalnej - zakładamy, że ten rok nie powinien być gorszy niż 2018 rok" - powiedział prezes. "W pierwszym kwartale spodziewamy się raczej jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej" - dodał.

W 2018 roku wzrost przychodów ze sprzedaży porównywalnej Dino Polska wyniósł 11,6 proc.

Spółka planuje wzrost rentowności EBITDA w 2019 roku. "Będziemy pracować nad tym, aby podobnie jak w poprzednich latach, marża EBITDA się poprawiła" - powiedział. Marża EBITDA Dino Polska za 2018 rok wyniosła 9,3 proc., podczas gdy w 2017 r. było to 8,7 proc. (9 proc. po skorygowaniu o koszty oferty publicznej).

Prezes podał, że spółka nie planuje zmian w strategii. "Nie zamierzamy zmieniać strategii ani formatów sklepu, zwłaszcza w obliczu zakazu handlu w niedzielę. W piątek, soboty kolejki się wydłużyły i klienci będą doceniać nowe sklepy. Strategia będzie kontynuowana" - powiedział.

Prezes pytany, jak ocenia skutek planowanego przez rząd wprowadzenia 500+ na pierwsze dziecko i dodatkowej emerytury odpowiedział: "Patrzymy na to z optymizmem. Uważamy, że duża część tych wydatków pójdzie na wyroby spożywcze".

Piduch uważa, że wprowadzenie zakazu handlu w prawie wszystkie niedziele, który planowany jest od 2020 roku, nie wpłynie na kondycję handlu. "Ta jedna niedziela handlowa, czy ona zniknie, czy zostanie, to nic nie zmieni" - powiedział.

Dino Polska podało w raporcie rocznym, że szacuje wartość tegorocznych inwestycji w 2019 roku na ok. 850 mln zł. "W 2019 roku największy udział w strukturze CAPEX-u, około 80 proc. to będą otwarcia nowych sklepów, pozostałe środki trafią m.in na logistykę" - powiedział członek zarządu Michał Krauze.

Dodał, że w kolejnych latach Dino będzie dalej potrzebować środków na rozwój. W ciągu roku spółka podejmie decyzję, czy strategię powiększania sieci będzie finansować długiem bankowym, czy emisją obligacji.

W 2018 roku spółka otworzyła 202 nowe markety i na koniec roku miała ich łącznie 977. W 2019 roku planuje otworzyć większą liczbę sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
DINOPL -1,23% 128,90
2019-06-26 11:38:59
WIG 0,37% 59 701,52
2019-06-26 11:36:00
WIG20 0,32% 2 310,63
2019-06-26 11:51:45
WIG30 0,44% 2 660,63
2019-06-26 11:51:00
MWIG40 0,63% 4 062,09
2019-06-26 11:36:45
DAX 0,57% 12 298,65
2019-06-26 11:47:00
NASDAQ -1,51% 7 884,72
2019-06-25 22:03:00
SP500 -0,95% 2 917,38
2019-06-25 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.