Wczoraj, 31 marca 2010 r. Digital Avenue, spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dokonała akwizycji spółki Styl.Media Sp. z o.o. – wydawcy Styl.fm, portalu life stylowego skierowanego do kobiet. W zamian za 2 228 914 akcji, które zostaną wyemitowane w ramach kapitału docelowego Digital Avenue i objęte przez dotychczasowych udziałowców Styl.Media – Digital Avenue obejmie 100% udziałów Styl.Media Sp. z o.o.
Po transakcji w skład portfela Digital Avenue będą wchodzić: Medousa – spółka prowadząca m.in. portal internetowy Fotosik.pl skierowany do użytkowników Internetu zainteresowanych fotografią oraz Styl.Media - wydawca kobiecego portalu life stylowego Styl.fm.
Według najnowszych wyników Polskich Badań Internetu Megapanel łączna oglądalność portali wchodzących w skład Digital Avenue wyniosła w styczniu 2010 roku ponad 3,5 miliona użytkowników oraz około 85 milionów odsłon.
Digital Avenue zapowiada, że w najbliższym czasie opublikuje założenia nowej strategii oraz cele planowane na 2010 rok.
Styl.fm – wiodący life stylowy portal kobiecy
Styl.fm to jeden z portali internetowych skierowanych do kobiet o tematyce związanej z szeroko pojętym stylem życia, modą i urodą. Portal posiada największy w polskim Internecie katalog fryzur, mody, manicure i makijaży. Czytelniczki dodały do galerii portalu łącznie ok. 400 000 zdjęć w kategorii Uroda i Moda.
Spółka Styl.Media – wydawca portalu Styl.fm – osiągnęła w 2009 roku 376 tys. zł zysku EBITDA przy przychodach ze sprzedaży na poziomie ponad 2 mln zł. Zysk netto wyniósł ponad 273 tys. zł.
Według najnowszych wyników badania polskiego Internetu Megapanel portal Styl.fm osiągnął oglądalność na poziomie 815 tysięcy real users, a liczba odsłon stron portalu w tym okresie wyniosła 38,5 mln miesięcznie, co dało mu czołowe miejsce w rankingu popularności niezależnych portali o tematyce Styl Życia. (Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2010 r.).
Większość przychodów wydawca Styl.fm osiąga na rynkach reklamy internetowej, płatnych abonamentów za korzystanie z usług internetowych oraz z działalności ecommerce.
Piotr Wąsowski – nowy prezes Digital Avenue
Piotr Wąsowski w latach 2000-2006 był związany z liderem rynku internetowych serwisów finansowych - Bankier.pl, gdzie sprawował m.in. funkcję prezesa zarządu i dyrektora programowego. W tym czasie odpowiadał za rozwój portalu Bankier.pl, zawartość merytoryczną serwisu oraz marketing i sprzedaż firmy.
Następnie współtworzył sukces internetowej porównywarki cenowej Nokaut, która aktualnie jest drugą największą porównywarką cen w Polsce za Grupą Allegro/Ceneo.
Od połowy 2008 roku Piotr Wąsowski jest współudziałowcem i członkiem zarządu Styl.Media - wydawcy portalu Styl.fm, spółki która teraz weszła w skład portfela Digital Avenue.