Digital Avenue: Realizacja strategii przynosi efekty

Ponad 3,5 krotny wzrost przychodów i zysk netto w wysokości dwóch trzecich całości zysków osiągniętych w 2010 roku to wyniki Digital Avenue w pierwszym kwartale bieżącego roku. Skokowa zwyżka wyników jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju spółki wdrażanej od minionego roku.

Digital Avenue bardzo dobrze radzi sobie na rynku reklamy internetowej z powodzeniem wykorzystując pozytywne trendy w branży. Ma to odzwierciedlenie w wynikach spółki w I kw. 2011 r. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, przychody grupy wzrosły blisko 4-krotnie (z 303 tys. zł do ok. 1,1 mln zł). Zdecydowanie poprawiła się także jej rentowność. Kwartalny zysk netto osiągnął poziom 211 tys. zł tj. 2/3 całego ubiegłorocznego zysku, a EBITDA wzrosła do 307 tys. zł (z ok. zera rok temu). - Według raportu The Boston Consulting Group, wartość polskiego rynku internetowego sięgnęła niespełna 37 mld zł czyli 2,7% PKB. Autorzy opracowania prognozują, że wartość polskiego internetu podwoi się w kilka najbliższych lat. Roczny wzrost będzie dwukrotnie większy niż wzrost PKB i sięgnie 15%.  Digital Avenue już wykorzystuje te trendy i zamierza rosnąć szybciej niż rynek- zapowiada Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue.

Narastające wyniki finansowe za cztery ostatnie kwartały (Q2 2010 - Q1 2001) obejmujące już w całości wyniki skonsolidowane całej Grupy Digital Avenue powiększonej o Styl.Media i kolejne akwizycje wynoszą ok. 5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1 mln zł zysku EBITDA - „ten rezultat pokazuje skok jakościowy dokonany w ostatnim czasie oraz potencjał rozwoju jaki nadal posiada Spółka” - dodaje Piotr Wąsowski - prezez zarządu Digital Avenue.

Poprawa wyników finansowych grupy jest efektem trzech tendencji:

- poprawy rentowności i jakości działania portali internetowych znajdujących się w portfolio Digital Avenue, a zwłaszcza skoku jakościowego jakiego dokonał serwis Fotosik.pl i zarządzająca tym portalem spółka Medousa.

- akwizycji przedsięwzięć komplementarnych do już prowadzonej działalności. W wynikach pierwszego kwartału br. zostały ujęte wyniki przejętego w II kw. 2010 r. portalu Styl.fm i spółki Styl.Media. Nie były one zawarte w wynikach analogicznego okresu roku poprzedniego.

- wzrostu rynku reklamy internetowej, który jest najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamowego w Polsce. Według specjalistów z domu mediowego MPG, przy wzroście całego rynku reklamy w Polsce o ok. 6,9%, rynek reklamy internetowej wzrósł o ponad 17%. Z kolei tempo wzrostu Digital Avenue jest kilkukrotnie wyższe niż całego rynku reklamy internetowej.



/ Digital Avenue
Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Franc

TaaaaaaK??? A ja im zaufałem ja wchodzili na NC, i straciłem na ich akcjach!!!

!

Do rozliczenia PIT 2018 zostało:

WCZYTAJ TWÓJ E-PIT
DIGITAL 12,03% 0,15
2019-04-18 15:37:52
WIG -0,42% 60 910,11
2019-04-18 17:05:00
WIG20 -0,54% 2 365,36
2019-04-18 17:05:00
WIG30 -0,43% 2 717,60
2019-04-18 17:15:00
MWIG40 -0,05% 4 204,24
2019-04-18 17:15:00
DAX 0,57% 12 222,39
2019-04-18 17:34:00
NASDAQ 0,02% 7 998,06
2019-04-18 22:03:00
SP500 0,16% 2 905,03
2019-04-18 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.