Digital Avenue: Realizacja strategii przynosi efekty

Ponad 3,5 krotny wzrost przychodów i zysk netto w wysokości dwóch trzecich całości zysków osiągniętych w 2010 roku to wyniki Digital Avenue w pierwszym kwartale bieżącego roku. Skokowa zwyżka wyników jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju spółki wdrażanej od minionego roku.

Digital Avenue bardzo dobrze radzi sobie na rynku reklamy internetowej z powodzeniem wykorzystując pozytywne trendy w branży. Ma to odzwierciedlenie w wynikach spółki w I kw. 2011 r. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, przychody grupy wzrosły blisko 4-krotnie (z 303 tys. zł do ok. 1,1 mln zł). Zdecydowanie poprawiła się także jej rentowność. Kwartalny zysk netto osiągnął poziom 211 tys. zł tj. 2/3 całego ubiegłorocznego zysku, a EBITDA wzrosła do 307 tys. zł (z ok. zera rok temu). - Według raportu The Boston Consulting Group, wartość polskiego rynku internetowego sięgnęła niespełna 37 mld zł czyli 2,7% PKB. Autorzy opracowania prognozują, że wartość polskiego internetu podwoi się w kilka najbliższych lat. Roczny wzrost będzie dwukrotnie większy niż wzrost PKB i sięgnie 15%.  Digital Avenue już wykorzystuje te trendy i zamierza rosnąć szybciej niż rynek- zapowiada Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue.

Narastające wyniki finansowe za cztery ostatnie kwartały (Q2 2010 - Q1 2001) obejmujące już w całości wyniki skonsolidowane całej Grupy Digital Avenue powiększonej o Styl.Media i kolejne akwizycje wynoszą ok. 5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1 mln zł zysku EBITDA - „ten rezultat pokazuje skok jakościowy dokonany w ostatnim czasie oraz potencjał rozwoju jaki nadal posiada Spółka” - dodaje Piotr Wąsowski - prezez zarządu Digital Avenue.

Poprawa wyników finansowych grupy jest efektem trzech tendencji:

- poprawy rentowności i jakości działania portali internetowych znajdujących się w portfolio Digital Avenue, a zwłaszcza skoku jakościowego jakiego dokonał serwis Fotosik.pl i zarządzająca tym portalem spółka Medousa.

- akwizycji przedsięwzięć komplementarnych do już prowadzonej działalności. W wynikach pierwszego kwartału br. zostały ujęte wyniki przejętego w II kw. 2010 r. portalu Styl.fm i spółki Styl.Media. Nie były one zawarte w wynikach analogicznego okresu roku poprzedniego.

- wzrostu rynku reklamy internetowej, który jest najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamowego w Polsce. Według specjalistów z domu mediowego MPG, przy wzroście całego rynku reklamy w Polsce o ok. 6,9%, rynek reklamy internetowej wzrósł o ponad 17%. Z kolei tempo wzrostu Digital Avenue jest kilkukrotnie wyższe niż całego rynku reklamy internetowej.



/ Digital Avenue
Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Franc

TaaaaaaK??? A ja im zaufałem ja wchodzili na NC, i straciłem na ich akcjach!!!

!
DIGITAL -4,76% 0,20
2017-12-08 13:48:13
WIG -0,24% 62 282,07
2017-12-11 13:58:00
WIG20 -0,30% 2 401,51
2017-12-11 14:13:45
WIG30 -0,33% 2 760,34
2017-12-11 14:13:00
MWIG40 -0,37% 4 717,27
2017-12-11 13:58:00
DAX -0,04% 13 149,25
2017-12-11 14:10:00
NASDAQ 0,40% 6 840,08
2017-12-08 22:02:00
SP500 0,58% 2 651,52
2017-12-08 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl