DataWalk z koronawirusową umową w USA. Mocne wzrosty

2020-07-30 12:15, akt.2020-07-30 18:07
publikacja
2020-07-30 12:15
aktualizacja
2020-07-30 18:07
GPW

DataWalk kontynuuje swoją ekspansję w Ameryce. W czwartek spółka poinformowała o projekcie realizowanym dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych w celu analizy i ograniczenia potencjalnych zagrożeń związanych z koronawirusem.

- Zarząd DataWalk SA z siedzibą we Wrocławiu informuje, że powziął informację od spółki zależnej od Emitenta, tj. DataWalk Inc., o otrzymaniu zamówienia na realizację projektu testowego z Integratorem Systemów w USA. Zamówienie dotyczy sprzedaży licencji tymczasowej w celu wsparcia projektu z jedną z sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych w celu analizy i ograniczenia potencjalnych zagrożeń związanych z COVID-19 - podała spółka w porannym komunikacie.

- Zarząd spółki uznał fakt otrzymania zamówienia za informację poufną, ponieważ istnieją przesłanki, że pozyskane zamówienie ponownie potwierdza możliwość skutecznego konkurowania o projekty w instytucjach rządowych USA oraz może mieć pozytywny wpływ na przyszłą pozycję konkurencyjną Grupy Kapitałowej Emitenta w Ameryce Północnej - podano także.

kliknij, by przejść do notowań / Bankier.pl

To kolejne zamówienie DataWalk w USA, choć wcześniej działania spółki skupiały się przede wszystkim na wykrywaniu fraudów i nieprawidłowości w branży finansowej i ubezpieczeniowej, spółka współpracuje już także z organami federalnymi. W marcu DataWalk poinformowało, że dzięki oprogramowaniu do analizy zbiorów danych opracowało rozwiązanie, które może proaktywnie identyfikować supernosicieli i osoby narażone na zarażenie koronawirusem.

Dzisiejsza informacja wywołała mocne wzrosty na notowaniach DataWalk. Akcje spółki podrożały o ponad 15 proc. do poziomu 176 zł za sztukę, choć w ciągu dnia płacono za nie nawet 200 zł, co było historycznym rekordem. Obecnie w oczach inwestorów wartość całej spółki sięga 786 mln zł. 

Warto dodać, że spółka wciąż nie generuje zysków, zarząd skupia się jednak na rozwoju skali i budowy wiarygodności poprzez zdobywanie kolejnych kontraktów. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w pierwszym kwartale 2020 r. wyniosły 1,26 mln zł, w porównaniu do 180 tys. zł w analogicznym okresie 2019 r. Strata netto utrzymała się na poziomie 3,4 mln zł.

Obecny, trzeci etap strategii DataWalk zakłada m.in. istotny wzrost tempa przychodów oraz pozyskanie dwudziestu klientów zapewniających referencje rozpoznawalne globalnie, głównie w Stanach Zjednoczonych. W latach 2021-2022 firma chce zamknąć kolejną rundę finansowania, która ma pozwolić na inwestycje niezbędne w czwartym, ostatnim etapie strategii planowanym od połowy 2022 roku do połowy 2024.

Adam Torchała

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki