Czym banki kuszą klientów w wakacje

Wakacyjne promocje produktów bankowych nie ograniczają się dziś wyłącznie do reklamy kredytów i pożyczek służących sfinansowaniu letnich wojaży. Takich, wbrew pozorom, nie jest aż tak wiele. Dzisiaj bank udostępni leżak na plaży ze swoim logo, zapewni dostęp do bankomatu, tam gdzie się go nie spodziewamy, czy pozwoli klientom za darmo popracować w swoim biurze na świeżym powietrzu.

Bankier.pl przyjrzał się promocjom bankowym, które przygotowywane są z myślą o wakacjach. Znajdą się tu zarówno produkty kredytowe na wakacje, jak też specjalne akcje promocyjne. Wybrzeże Banku Pocztowego w Sopocie czy letnie kino pod gwiazdami, któremu patronuje połączony niedawno BGŻ BNP Paribas - to tylko wybrane  przykłady tego typu działań. Czym jeszcze banki nas zaskoczą tego lata?

Promocyjne kredyty i pożyczki na wakacje

Jeśli na wakacyjne wojaże brakuje środków, banki chętnie udzielą kredytu lub pożyczki. Podobnie, jak we wcześniejszych latach i tym razem kilka z nich promuje w tym czasie specjalne warunki finansowania letniego wypoczynku. W ramach wakacyjnej promocji kredytu odnawialnego mBank o połowę obniża stawkę prowizji pobieranej za udzielenie kredytu. Dodatkowo osoby, które spełnią warunki promocji mogą otrzymać jednorazowy zwrot w wysokości 100 zł za zakupy dokonane na stacjach benzynowych Statoil przy użyciu karty debetowej. Zwrot przyznawany jest za zakup o wartości minimum 100 zł, a transakcja podlegająca zwrotowi powinna być dokonane nie wcześniej niż 3 dni robocze po uruchomieniu kredytu odnawialnego. Z promocji mogą skorzystać klienci, którzy nie posiadają kredytu odnawialnego w jakimkolwiek rachunku prowadzonym przez mBank. Jeśli klient posiadał taki produkt i w ciągu ostatniego roku wypowiedział umowę - również nie może liczyć na promocyjne warunki.

Specjalną ofertę pożyczki gotówkowej promuje obecnie Toyota Bank. Zgodnie z hasłem reklamowym, w wakacje odsetki od każdego pożyczonego 1000 zł będą wynosić nawet 3,99 zł miesięcznie. Bank zniósł też opłatę za rozpatrzenie wniosku i prowizję za uruchomienie pożyczki. Oferta dedykowana jest jednak wyłącznie lojalnym klientom banku. Skorzystać z niej mogą osoby, które posiadają rachunek w banku przynajmniej od pół roku i jest on zasilany określonymi wpływami (min. 300-500 zł).

(theta)

Do połowy lipca obowiązuje również letnia promocja Pożyczki Ekspresowej w Banku Pekao. Istotą jej jest możliwość karencji w spłacie pierwszej raty kapitałowo-odsetkowej, a hasłem „pierwsza rata po 3 miesiącach”. Skorzystać z niej mogą osoby, które w wyznaczonym terminie, za pośrednictwem stron www udostępnianych przez bank wypełnią i wyślą formularz kontaktu lub złożą wniosek o pożyczkę. Jednocześnie bank wymaga posiadania lub założenia rachunku typu Eurokonto i zasilania go dochodami w całym okresie trwania pożyczki.

Korzystając z tego typu rozwiązań, trzeba dokładnie sprawdzić warunki promocji. Jak pokazują przywołane przykłady – nie każdy będzie mógł z nich skorzystać, a np. przeniesienie rachunku i przekazywanie wpływów do innego banku to dla niektórych zbyt duże wymagania. Trzeba upewnić się też, czy faktycznie oferta na pozór promocyjna jest korzystniejsza niż produkty oferowane w tzw. standardzie.

Oferty dla podróżujących za granicę

Wakacyjne miesiące są również dobrym pretekstem, aby banki mogły przypomnieć o ofercie kont walutowych i kart dla tych, którzy podróżują za granicę.  Wykorzystują to obecnie między innymi: PKO Bank Polski, Bank Pekao czy Raiffeisen Polbank. Jeśli chcemy korzystać z karty za granicą bez konieczności przewalutowania transakcji, PKO Bank Polski zaleca, aby do posiadanej karty i konta np. w EUR podpiąć kolejne konta w innej walucie. Taką usługę udostępnia również za pośrednictwem serwisu iPKO. O karcie debetowej w wielu walutach przypomina także Bank Pekao. I tu jest to jedna karta podpięta do kilku rachunków prowadzonych w różnych walutach. W ramach oferty specjalnej na lato, Bank Pekao do 30 września br. nie będzie pobierał opłaty za wszystkie wypłaty z bankomatów za granicą.

Z kolei Raiffeisen Polbank w ramach wakacyjnej promocji konta walutowego w EUR nie pobiera opłat za jego prowadzenie i wydanie karty. Użytkowanie karty będzie bezpłatne pod warunkiem dokonania min. trzech transakcji bezgotówkowych za granicą w ciągu roku. Z kolei wypłata z bankomatu obarczona jest już opłatą w wysokości 2 EUR. Do konta podpięta jest platforma R-dealer, mająca pomóc podróżnym w wymianie walut.

Kino, plaża, letnie biuro – co jeszcze zapewni bank?

Poza promocjami czysto produktowymi, banki w czasie wakacji prowadzą też inne akcje mające na celu dotarcie do wypoczywającego klienta. PKO Bank Polski postanowił np. uruchomić w okresie wakacyjnym bankomaty mobilne. Zlokalizowano je głównie na terenie nadmorskich polskich kurortów. Jeszcze większe udogodnienia czekają na odwiedzających Sopot. Bank Pocztowy zorganizował tam, we współpracy z Pocztą Polską i Envelo, kompleks rekreacyjno-wypoczynkowy. W specjalnej strefie nazwanej „Pocztowym Wybrzeżem” udostępniono leżaki i parasole, WiFi czy plażowe przedszkole. Oczywiście preferencyjne warunki korzystania z tych udogodnień mają klienci posiadający w portfelu np. kartę Banku Pocztowego.

Wygodny leżak zamiast biurkowego fotela proponuje również Idea Bank. W Warszawie otwarte zostały ostatnio dwie nowe placówki, które bank udostępnia swoim klientom do pracy w okresie letnim. Przedsiębiorca może kierować tu firmą, korzystając z darmowego WiFi, darmowej kawy czy świeżej prasy. A wszystko nie w zamkniętym biurze, a na przygotowanym specjalnie tarasie lub ogrodzie. Z kolei BGŻ BNP Paribas przez okres wakacji zaprasza, jak sam podkreśla, „swoich obecnych i przyszłych” klientów do kina  pod gwiazdami. Jest bowiem sponsorem cyklu filmowych pikników, które gościć będą każdego dnia w jednej z 56 miejscowości na terenie całego kraju.

Klienci banków nie uciekną więc w tym roku od różnych form działania bankowego marketingu. Nawet ci, którzy nie są zainteresowani pożyczką, kredytem czy kontem walutowym, mogą natknąć się nań na plaży czy podczas spaceru. A to pewnie dopiero początek docierania do klienta nie wprost, ale niejako przy okazji.

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 ~Ekspert_Statoil

Paragon może pochodzić z tankowania paliw rodziny Miles®. Dzięki nim dojedziesz do 3% dalej niż na standardowych paliwach. Pozostałe korzyści płynące z tankowania na naszych stacjach sprawdzisz na bit.ly/KalkulatorStatoil

! Odpowiedz
2 9 ~spostrzegawczy

Banki niedługo wejdą nam do łóżka.Pchają się gdzie tylko mogą i na siłę wciskają ludziom kredyty.Za chwile choroba , utrata pracy , obniżka pensji itd i zjawia się pan komornik.

! Odpowiedz
7 6 ~Przemekll

Jak nie chcesz to nie bierzesz. Proste... a jak komuś jakiś produkt jest potrzeby i dostanie coś fajnego, to czemu nie skorzystać?

! Odpowiedz
3 12 ~spostrzegawczy odpowiada ~Przemekll

Nie biorę , a i tak nie mogę się opędzić od naganiaczy i spamu.

! Odpowiedz
0 2 ~Anonim odpowiada ~spostrzegawczy

Trzeba wiedzieć jak się opędzić :)

! Odpowiedz
1 0 ~pio

Che chcesz, nie bierz!
Banki rządzą światem.
Obejrzyj i otwórz oczy!
https://www.youtube.com/watch?v=BMOPZzz2_DY

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne