REKLAMA

Czarna wiosna na drogach. Aż o 80 proc. wzrosła liczba wypadków motocyklistów

2024-05-02 15:00
publikacja
2024-05-02 15:00

W ciągu czterech pierwszych miesięcy 2024 r. na polskich drogach doszło do 5,7 tys. wypadków. Aż o 80 proc. wzrosła liczba wypadków motocyklistów - pisze w czwartek "Rzeczpospolita".

Czarna wiosna na drogach. Aż o 80 proc. wzrosła liczba wypadków motocyklistów
Czarna wiosna na drogach. Aż o 80 proc. wzrosła liczba wypadków motocyklistów
fot. Jakub Porzycki / / FORUM

Redakcja, powołując się na dane Komendy Głównej Policji, zwróciła uwagę, że "w ciągu czterech miesięcy tego roku (od stycznia do 29 kwietnia) doszło do 391 wypadków z udziałem motocyklistów" czyli "o 178 więcej niż w tym samym czasie roku ubiegłego". Podała, że "zginęło 42 z nich, a to o 22 więcej".

Cytowany przez "Rz" Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP poinformował, że "około dwóch trzecich takich wypadków powodują kierowcy samochodów, czasem wina jest obopólna". Dodał, że są i takie "gdzie winę ponoszą wyłącznie motocykliści", którzy w ciągu 3-4 sekund są w stanie rozwinąć prędkość do 100 kilometrów na godzinę. Zaznaczył, że "nie każdemu wystarcza umiejętności, by nad pojazdem zapanować".

Były szef stołecznej drogówki, ekspert ds. ruchu drogowego Wojciech Pasieczny ocenił, że "szwankuje system szkolenia motocyklistów na prawo jazdy, co powinno się diametralnie zmienić". Dodał, że na szkoleniach nie mówi się o tym, że np. droga hamowania motocykla jest znacznie dłuższa niż samochodu.

"Rz" zwróciła uwagę, że "w całym 2023 r. motocykliści uczestniczyli w 1947 wypadkach (o 120 więcej niż rok wcześniej), w których zginęło ich 189 (wzrost o 38)".

Prezydent Warsaw Chapter - warszawskiego klubu motocyklowego Harley-Davidson Poland Darek Kramek ocenił, że "w tym roku nic szczególnego się nie wydarzyło, oprócz tego, że na drogach jest tłoczniej", a co roku rośnie liczba takich zdarzeń.

"Składa się na to kilka elementów: coraz więcej samochodów i więcej motocykli, coraz mniejsza umiejętność kierujących prowadzenia pojazdów – i to różnych" - czytamy. Kramek dodał, że "szaleńcy byli i będą, zdarzają się zarówno wśród motocyklistów, jak i wśród kierowców samochodów". (PAP)

pak/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
pagodzik
"około dwóch trzecich takich wypadków powodują kierowcy samochodów"
"szwankuje system szkolenia motocyklistów"

No zaraz, jesli 2/3 sprawcow to kierowcy aut, to chyba szwankuje system szkolenia kierowcow samochodow?
shk7421
Motocyklista powinien (najlepiej we własnym zakresie) szkolić się jak przewidywać sytuacje na drogach, dużo ostrożniej i nieufniej podchodzić do innych kierowców, najlepiej na yt pooglądać wypadki i wyciągnąć wnioski, według mnie to dużo daje, bo na ogół jest kilka podstawowych przyczyn wypadków. Czy mówiąc krótko -jak nie dać się zabić.
arturmi
Nie ma się co denerwować. Prawo jazdy na motor można zdać bez większego wysiłku, z tym że nikt w tak krótkim czasie nie jest w stanie przygotować na to co nas czeka samych na drodze. Czy ktoś z was miał kurs jazdy po za miastem, gdzie jest najwięcej wypadków i tragedii. Szkoleniowiec nie będzie ryzykować waszego życia i utraty motocykla.Nie ma się co denerwować. Prawo jazdy na motor można zdać bez większego wysiłku, z tym że nikt w tak krótkim czasie nie jest w stanie przygotować na to co nas czeka samych na drodze. Czy ktoś z was miał kurs jazdy po za miastem, gdzie jest najwięcej wypadków i tragedii. Szkoleniowiec nie będzie ryzykować waszego życia i utraty motocykla. Co do narwańców to natura zweryfikuje, oby nikogo nie zabierali ze sobą.
_xyz
To grupa, która często ma problemy ze zdroworozsądkowym myśleniem.
Trochę jak kierowcy BMW
vacarius
A potem my obywatele płacimy im za leczenie i renty inwalidzkie. Ich składki NFZ takie same jak obywatela jezdzącego autem są za małę. To czemu nie ma jeszcze jakiejś akcyzy na motory tak jak jest na wódkę? Wódka bez akcyż tylko z watem kosztowałaby 4zł za litr. A motóry są za tanie i jełopy sobie kupują które są za głupie aby nimi jezdzić.
zoomek
Jesteś wynajęty przez biurwę?
Potem akcyza dla chodzących po schodach więc się q-wa OPAMIETAJ!
prawnuk
Każdy mocny motor powinien mieć montowanego gpsa bezpieczeństwa. Przepraszam 3 dni temu na A4 jechałem jakies 160 na godzinę, wyprzedził mnie gość lecacy drugie tyle /pewnie powyżej 240/. Gdyby wjechał powiedzmy w opla corsę to by zabił ludzi w aucie
langdon25
160 x 2 = 240 ?

Kolejny pisowski matematyk alchemik następca grzesia na forum
lutobor odpowiada langdon25
Oj "geniuszu"
320>240 czyli prędkość powyżej 240 nie wyklucza prędkości 320, ponieważ 320 jest powyżej 240.
zoomek
Przekraczałeś dozwoloną prędkość? Ładnie to tak? A do innych się przyp...lasz?

Powiązane: Bezpieczeństwo na drogach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki