Grupa Cyfrowy Polsat prognozuje średni jednocyfrowy wzrost rynku reklamy TV i sponsoringu w 2023 roku oraz niską jednocyfrową zwyżkę tego rynku w 2024 roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat, Stanisław Janowski.


"Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w IV kwartale to oczekujemy, że będzie nieco niższa niż w III kwartale. Cały rok 2023 powinien zamknąć się średnią, jednocyfrową dynamiką rynku reklamy telewizyjnej. W 2024 roku szacujemy niski, jednocyfrowy wzrost tego rynku" - powiedział Janowski.
Dodał, że widzi szanse na wzrost grupy szybciej niż rynek reklamowy, ale czy to się uda zrobić już w IV kwartale, czy dopiero w I kwartale, to "zobaczymy".
Wcześniej Grupa Cyfrowy Polsat oczekiwała wzrostu rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2023 roku w niskim jednocyfrowym tempie.
Wzrost rynku reklamy TV i sponsoringu wyniósł na poziomie 5,8 proc. w trzecim kwartale 2023 roku. Po 9 miesiącach zwyżka sięgnęła 4,6 proc.
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu w III kwartale br. wzrosły o 4,7 proc. do 288 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 29 proc. W ciągu 9 miesięcy przychody zwiększyły się o 4,4 proc. do 917 mln zł, a udział w rynku reklamy TV i sponsoringu osiągnął poziom 28,6 proc.(PAP Biznes)
epo/ gor/