REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 677 mln zł skoryg. EBITDA wobec 708,2 mln zł konsensusu

2024-04-11 06:22, akt.2024-04-11 07:19
publikacja
2024-04-11 06:22
aktualizacja
2024-04-11 07:19

Skorygowana EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniosła w czwartym kwartale 2023 roku 677 mln zł i była o 4,4 proc. niższa od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 677 mln zł skoryg. EBITDA wobec 708,2 mln zł konsensusu
Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 677 mln zł skoryg. EBITDA wobec 708,2 mln zł konsensusu
/ Cyfrowy Polsat

Oczekiwania dziewięciu analityków ankietowanych przez PAP Biznes, co do skorygowanej EBITDA grupy wahały się od 682,6 mln zł do 777,4 mln zł.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły w IV kw. 3,682 mld zł i były o 0,2 proc. wyższe od 3,673 mld zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 7 proc.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy PAK-PCE, przychody grupy wyniosły 3,348 mld zł (-2,4 proc. r/r). Na poziom przychodów wpływ miały m.in. rozpoznane przychody ze sprzedaży energii w wysokości 286 mln zł, obejmujące przychody ze sprzedaży energii elektrycznej z produkcji oraz z obrotu, przychody ze sprzedaży energii cieplnej oraz przychody ze sprzedaży świadectw pochodzenia. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży własnej energii elektrycznej wyniosły 79 mln zł, a przychody z obrotu 180 mln zł.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek i z wyłączeniem capexu na zieloną energię, wyniosły w 2023 r. 334 mln zł (-57 proc. r/r).

W prezentacji podano, że cele grupy w segmencie telekomunikacyjnym na 2024 rok to: budowa ARPU i utrzymanie niskiego wskaźnika churn w oparciu o strategię multiplay, dalszy rozwój sieci 5G Plusa w oparciu o częstotliwość w paśmie 2,6 GHz TDD i nowy blok w paśmie 3,6 GHz.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w IV kw. 2,694 mld zł (-1,7 proc.) przychodów.

Liczba klientów usług multiplay wzrosła w IV kwartale 2023 roku do 2,456 z 2,445 mln w III kwartale ur.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła w IV kwartale 2023 roku do 13,08 mln z 13,05 mln kwartał wcześniej.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C w IV kw. wzrósł do 73,6 zł z 73,5 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) wzrósł na koniec grudnia 2023 roku do 7,6 proc. z 7,5 proc. kwartał wcześniej.

Na koniec grudnia 2023 roku liczba usług prepaid spadła kdk do 2,65 mln z 2,74 mln, ich ARPU spadło w IV kwartale do 17,4 zł z 17,9 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B w IV kw. 2023 roku był stabilna i wyniosła 68,8 tys. Średniomiesięczny przychód na klienta nie zmienił się w ujęciu kdk i wyniósł 1,46 tys. zł.

Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął w IV. kwartale 704 mln zł przychodów (spadek o 4 proc.) i 140 mln zł EBITDA (spadek o o 27 proc.).

Tegoroczne cele segmentu to utrzymanie pozycji na rynku reklamy TV i oglądalności kanałów oraz budowa pozycji na rynku wydawców internetowych.

Segment zielona energia miał 395 mln zł przychodów i -1 mln zł EBITDA. W tym roku planowane jest uruchomienie farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie oraz rozpoczęcie produkcji zielonego wodoru w elektrolizerni w Koninie i dalsza rozbudowa sieci tankowania wodoru.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął, według wyliczeń PAP Biznes, 100,5 mln zł i był wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 55 mln zł (przedział 33-75 mln zł).

W ramach celów finansowych grupa planuje w 2024 roku kontrolę kosztów, utrzymanie dyscypliny finansowej w ramach realizacji Strategii 2023+oraz pozyskanie finansowania na projekt farmy wiatrowej Drzeżewo.

Cyfrowy Polsat  oczekuje wzrostu rynku reklamy TV i sponsoringu w '24 r w niskim jednocyfrowym tempie

Grupa Cyfrowy Polsat oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2024 roku będzie rósł w niskim jednocyfrowym tempie - podała spółka w komunikacie.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w IV kwartale 2023 roku wzrosły o 1,1 proc. r/r do poziomu 415 mln zł, podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej zanotował wzrost o 0,4 proc.

W efekcie udział Grupy TV Polsat w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększył się do poziomu 28,6 proc. w porównaniu do 28,3 proc. w IV kwartale 2022 roku.

Wyniki Cyfrowego Polsatu w czwartym kwartale 2023 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł):
4Q2023 wyniki kons. różnica r/r q/q Y2023 rdr
Przychody 3682 3672,9 0,2% 7,3% 6,5% 13627,7 5,5%
EBITDA Adj. 677 708,2 -4,4% -21,1% -12,6% 3011,4 -13,2%
EBIT 172 222,9 -22,8% -56,5% -66,3% 1311,4 -20,1%
zysk netto j.d. 100,5 55,0 82,8% -37,0% -16,8% 278,5 -69,1%
marża EBITDA 18,4% 19,3% -0,92 -6,64 -4,03 22,10% -4,78
marża EBIT 4,7% 6,1% -1,45 -6,85 -10,11 9,62% -3,09
marża netto 2,7% 1,5% 1,26 -1,92 -0,77 2,04% -4,92

epo/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki