Cyfrowy Polsat liczy, że jego przychody z reklamy będą rosły co najmniej w tempie wzrostu całego rynku - powiedział w rozmowie z PAP Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
"W podejściu do segmentu telewizyjnego jesteśmy realistami. Naszym celem jest wzrost co najmniej w tempie całego rynku reklamy" - powiedział PAP Libicki.
W czwartek rano Cyfrowy Polsat podał, że podtrzymuje prognozę średniego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamowego w 2014 roku. W drugim kwartale 2014 roku segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu miał 326 mln zł przychodów ze sprzedaży (+12 proc. rdr), 116 mln zł EBITDA (+19 proc. rdr) oraz 106 mln zł zysku netto (+39 proc. rdr).
"Sprawność naszego biura reklamy i efektywna polityka zarządzania kosztami pozwoliły nam wypracować bardzo satysfakcjonującą EBITDA segmentu nadawania i produkcji TV. Nawet po oczyszczeniu przychodów z wpływu TV4 i TV6 udaje nam się rosnąć szybciej niż rynek" - skomentował Libicki.
W raporcie wynikowym Cyfrowy Polsat podał również, że udziały w oglądalności jego segmentu telewizyjnego w drugim kwartale 2014 roku wyniosły 23,6 proc. wobec 19,7 proc. w roku ubiegłym.
Dodatkowo spółka podała, że według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszej połowie 2014 roku wyniosły 1.908 mln zł i wzrosły rok do roku o 5 proc.
Udział Cyfrowego Polsatu w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9 proc. z 22,4 proc. (PAP)
kam/ pr/ ana/
























































