Nowy ubezpieczyciel, marka Colonnade, wchodzi do Polski. Firma należy do kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings z siedzibą w Toronto, która jest obecna w 30 krajach na całym świecie. W 2016 roku Fairfax przejęła aktywa operacyjne oraz pracowników AIG i tym samym zastąpi tę markę na polskim rynku.


Fairfax będzie działało w Polsce przez oddział Colonnade Insurance SA pod marką Colonnade, która jest należącą wyłącznie do Fairfax spółką ubezpieczeń majątkowych, a jej siedziba mieści się w Luksemburgu. Obecnie działa poprzez oddziały w Czechach, na Węgrzech, Słowacji oraz spółkę zależną na Ukrainie. W Polsce marka weszła na rynek 1 lipca br. Obecnie firma zatrudnia ponad 200 doświadczonych specjalistów, a jej roczny przypis składki wynosi ponad 40 milionów euro.
Oferta polskiego oddziału dla klientów indywidualnych będzie zawierała ubezpieczenia majątkowe i techniczne, ale także ubezpieczenia środowiskowe, cybernetyczne czy ubezpieczenia od porwań lub aktów terrorystycznych. Polskim odziałem zarządzać będzie Paweł Holnicki-Szulc, zastępując na tym stanowisku Patricka Mahieu.
- Marka AIG będzie stopniowo znikać z polskiego rynku, w to miejsce pojawia się nowa marka wspierana przez Grupę Fairfax. Chcemy oferować ten sam zakres produktowy, jak i ten sam zakres wsparcia posprzedażowego. Naszym celem jest przeniesienie obecnego portfela AIG do Colonnade. W Polsce działamy głównie za pośrednictwem kanału brokerskiego. Nasz rynek to największy rynek ubezpieczeniowy w Europie Środkowo-Wschodniej, jesteśmy więc ważnym miejscem na mapie Colonnade - mówi Paweł Holnicki-Szulc - dyrektor generalny Colonnade.
ReklamaW ciągu kolejnych 12 miesięcy Colonnade planuje obsłużyć ponad 8000 klientów korporacyjnych oraz 200 000 klientów indywidualnych.
Anna Drozd