Co piąty Polak pierwszy raz zrobił zakupy online podczas pandemii

20 proc. Polaków podczas pandemii dokonało pierwszych zakupów online. Ponad 55 proc. zamierza ograniczyć wizyty w galeriach handlowych w obawie o bezpieczeństwo - wynika z badania konsumentów, przeprowadzonego przez Accenture i Fashion Biznes dla kategorii moda, uroda i elektronika na przełomie kwietnia i maja.

Z badania wynika też, że 31 proc. konsumentów zamierza w przyszłości częściej kupować online niż obecnie.

"Pandemia znacząco przyspieszyła zmiany w zachowaniu konsumentów, które obserwowaliśmy już od pewnego czasu. Konsumenci zostali postawieni przed koniecznością skorzystania z innego sposobu zakupu i dostaw towarów. Część osób zatęskniła za fizycznymi doświadczeniami, które dają nam sklepy, ale z drugiej strony wielu konsumentów przekonało się jak łatwo jest robić zakupy online. E-commerce zyskuje na znaczeniu, a firmy, które będą prężnie działać w Internecie i dostosują swoje sklepy internetowe do nowych potrzeb konsumentów zyskają przewagę nad konkurencją" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Rafał Reif, szef Fashion & Retail Poland w Accenture.

Autorzy badania wskazują, że rośnie znaczenie produktów wytworzonych w sposób odpowiedzialny. Osoby kupujące produkty luksusowe nie zamierzają rezygnować z nich na rzecz tańszych odpowiedników.(PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne