CI Games liczy, że gra "Lords of The Fallen" osiągnie 100 mln USD przychodu w perspektywie najbliższych lat - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. CI Games pracuje nad kolejnymi tytułami – "Project Survive" oraz "Projekt 3".


"Lords of The Fallen to jedno z naszych głównych IP, które chcemy rozwijać. Nasz obecny ambitny cel zakłada osiągnięcie 100 mln USD zaraportowanego przychodu netto ze sprzedaży tego tytułu w perspektywie najbliższych lat. Zainteresowanie grą rośnie, dlatego mocno wierzymy, że uda nam się ten cel zrealizować" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marek Tymiński, prezes CI Games.
Jak podano, w październiku "Lords of The Fallen" zajmowała 6. miejsce w Europie i 20. w USA pośród najbardziej popularnych gier na platformie Steam. W 10 dni sprzedaż projektu przekroczyła milion egzemplarzy. Od czasów premiery zespół wprowadził do gry 24 patch-y usprawniających rozgrywkę.
Spółka poinformowała, że obecnie trwają prace nad kolejnym dużym IP CI Games – tworzonym na silniku Unreal Engine 5 przez wewnętrzne Underdog Studio – "Project Survive". Od początku 2024 roku studio Hexworks ruszy z "Projektem 3", który będzie grą AAA w gatunku action-RPG. Oba projekty przewidziane są na konsole obecnej generacji oraz PC.
Po dziewięciu miesiącach 2023 r. skonsolidowane przychody CI Games wyniosły 59,1 mln zł (43 proc. wzrost rdr). Jak podano, istotna część sprzedaży jest efektem zafakturowania we wrześniu sprzedaży wersji pudełkowych Lords of The Fallen.
W okresie trzech kwartałów grupa odnotowała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,7 mln zł, co - jak tłumaczy spółka - wynika między innymi z ponoszonych kosztów kampanii marketingowej "Lords of the Fallen".
Spółka podała, że przychody ze sprzedaży wersji pudełkowych gry zostały skompensowane z rezerwą na ochronę ceny (przyszłe spadki cen sprzedaży fizycznej) i stanowiły 49 proc. (29,1 mln zł) przychodów netto wygenerowanych w okresie dziewięciu miesięcy 2023 roku. Narastająco przychody ze sprzedaży Sniper Ghost Warrior Contracts 2 stanowił 24 proc. (14,3 mln zł), a projekty z portfolio United Label wygenerowały 11 proc. przychodów (6,7 mln zł).
Dane w mln zł.
| 3Q2023 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2023 | rdr |
| Przychody | 36,9 | 11,1 | 231,3% | 241,8% | 197,4% | 59,1 | 43,3% |
| EBITDA | 9,6 | -2,4 | - | - | - | 9,8 | -19,4% |
| EBIT | 2,3 | -4,6 | - | - | - | -1,7 | - |
| zysk netto j.d. | -1,6 | -3,8 | -59,3% | -60,4% | -44,9% | -5,1 | - |
| marża EBITDA | 26,1% | -21,4% | 47,50 | 54,96 | 34,36 | 16,63% | -12,95 |
| marża EBIT | 6,3% | -41,1% | 47,40 | 50,25 | 33,90 | -2,84% | -18,04 |
| marża netto | -4,2% | -34,5% | 30,29 | 32,29 | 18,60 | -8,68% | -31,08 |
Prezes Marek Tymiński wskazał, że czwarty kwartał będzie kluczowym dla wyników grupy za cały rok 2023. (PAP Biznes)
pel/ ana/




















































