CDRL szacuje spadek sprzedaży w sklepach własnych w Polsce

2020-03-16 18:52
publikacja
2020-03-16 18:52
Materiały spółki

CDRL szacuje, że w związku z zamknięciem galerii handlowych, jego przychody ze sprzedaży w sklepach własnych w Polsce w okresie do końca marca będą mniejsze o co najmniej 30 proc. w stosunku do poziomu przychodów ze sprzedaży w tym kanale w pierwszym kwartale 2019 r. - podała spółka w komunikacie.

CDRL przewiduje, że w związku z zamknięciem galerii handlowych nie będzie uzyskiwać przychodów z tego kanału sprzedaży co najmniej do końca marca i szacuje, że jego przychody w tym okresie uzyskiwane ze sprzedaży w sklepach własnych w Polsce będą mniejsze o co najmniej 30 proc. w stosunku do poziomu przychodów ze sprzedaży w tym kanale dystrybucji w I kwartale 2019 r.

Spółka przewiduje również spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży w sieci sklepów agencyjnych, jednak nie jest w stanie precyzyjnie określić przychodów możliwych do osiągnięcia w tym kanale dystrybucji.

"Emitent prowadzi intensywne działania promocyjne dotyczące rozwijania sprzedaży w obszarze e-commerce, który za rok 2019 stanowił ok. 10 proc. sprzedaży w Polsce. W perspektywie całego roku, Emitent spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, jednak oszacowanie skali tego wzrostu w perspektywie do końca najbliższego kwartału, ani do końca bieżącego roku nie jest obecnie możliwe" - dodano.

Zarząd CDRL spodziewa się, iż skutki rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 będą miały istotny, negatywny wpływ na przyszłe wyniki i działalność spółki.

"W zakresie przychodów osiąganych ze sprzedaży, we wszystkich krajach, w których emitent prowadzi działalność, ze względu na wzrost liczby zachorowań i wydawane rekomendacje dotyczące ograniczania poruszania się, emitent odnotowuje znaczący spadek sprzedaży w sklepach stacjonarnych" - napisano w komunikacie.

CDRL wskazuje, że wpływ na uzyskiwane przez podmioty grupy wyniki do końca bieżącego roku będą miały także czynniki, takie jak czas trwania epidemii, dalsze ograniczenia administracyjne w funkcjonowaniu galerii handlowych oraz inne ograniczenia nakładane na przedsiębiorców i konsumentów.

Dodatkowo, spółka podała, że w związku ze wznowieniem produkcji w Chinach oraz funkcjonowaniu portów, kolei i fabryk w pozostałych krajach azjatyckich w standardowym trybie ryzyko po stronie łańcucha dostaw rozpoznaje jako niskie.

"Całość kolekcji Wiosna-Lato 2020 spółka posiada już w swoich magazynach, lub w drodze do magazynów. Kolekcja jesień–zima 2020 została zamówiona z dużym wyprzedzeniem, więc aktualne opóźnienie produkcji (obecnie 2 tygodnie) mieści się w marginesie czasowym akceptowalnym przez emitenta" - napisano. (PAP Biznes)

doa/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Firmy mogą zapłacić nawet 1 mln PLN kary

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Koronawirus w Polsce

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki