CCC opublikowało strategię zrównoważonego rozwoju, będącą jednym z filarów strategii biznesowej grupy na lata 2020-2022 - poinformowała spółka. Grupa chce m.in. zwiększyć liczbę ekologicznych linii produktowych, zredukować emisję gazów cieplarnianych i ilość wytwarzanych odpadów.


Jak podano, wiodącym celem zrównoważonego rozwoju jest minimalizacja negatywnego wpływu prowadzonej działalności na otoczenie poprzez dalsze obniżenie wskaźników emisji gazów cieplarnianych, zwiększenie efektywności energetycznej w zakresie wykorzystywanej energii elektrycznej oraz redukcja ilości odpadów (w każdym aspekcie o 7 proc. w perspektywie roku 2022) i wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego.
Celem jest też m.in. większa liczba ekologicznych linii produktowych „Go for Nature” oraz zwiększenie do 80 proc. udziału opakowań kartonowych nadających się do recyklingu.
"W najbliższych trzech latach planujemy rozwinąć ofertę produktów przyjaznych środowisku m.in. wprowadzając większą liczbę ekologicznych linii produktowych, zwiększając udział skór ekologicznych w produkcji i współpracując wyłącznie z dostawcami, którzy podpiszą tzw. Kodeks Postępowania CCC, zawierający zobowiązania środowiskowe i społeczne lub z takimi, których regulacje wewnętrzne są zbieżne z naszymi zasadami" – powiedział prezes CCC Marcin Czyczerski.
Długoterminowym celem CCC jest uzyskanie ratingu MSCI ESG na poziomie A+.
Prezes pytany podczas telekonferencji, czy spółka rozważa emisję zielonych obligacji, odpowiedział: "Dziś takiej deklaracji nie będziemy składać. Obserwujemy programy zielonego finansowania, widzimy, że jest bardziej korzystne, dostępne. Analizujemy, prowadzimy rozmowy. Żadnego programu finansowania opartego na byciu odpowiedzialnym i zielonym nie wykluczamy".
Zauważył, że strategia zrównoważonego rozwoju jest częścią opublikowanej w styczniu strategii biznesowej grupy na lata 2020-2022 GO.22.
"Poprzez realizację zrównoważonej koncepcji rozwoju nie nastąpi zwiększenie kosztów. To jest już uwzględnione w strategii GO.22" - powiedział prezes.
"Strategia GO.22 ze stycznia nigdy nie była bardziej aktualna. Znaczenie e-commerce, komunikacji z klientem, jakości i atrakcyjności produktów, też w aspekcie zrównoważonego rozwoju - pandemia tylko to potwierdziła. Założenia strategii są potwierdzone przez kryzys" - dodał Czyczerski.
Powtórzył, że niemożliwe będą do osiągnięcia cele finansowe na ten rok.
"Kryzys wybił nas w 2020 r. z realizacji wskaźników, są niemożliwe w tym roku, ale w całościowym horyzoncie strategii (...) cele są dalej aktualne" - powiedział.
Grupa CCC z powodu pandemii zredukowała założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych.
"W strategii zakładaliśmy 450 mln zł w perspektywie trzyletniej, na dziś to jest bliżej 250-300 mln zł. To potwierdza, że potrzeby inwestycyjne spółki zostały zaspokojone w minionych okresach" - powiedział Marcin Czyczerski. (PAP Biznes)
pel/ asa/


























































