Grupa CCC chce jesienią przedstawić zaktualizowaną strategię rozwoju, która będzie bardziej ambitna w obszarze e-commerce - poinformował przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek.


"Rozpoczęliśmy proces rewizji strategii GO.22, która się sprawdziła w pandemii, ale zmiany w otoczeniu biznesowym wymagają wyznaczenia nowych kierunków. Rezultatem prac podzielimy się jesienią" - powiedział Miłek na konferencji.
Dopytywany o szczegóły, odpowiedział, że "nowa strategia będzie znacznie bardziej ambitna", a nowe, bardziej ambitne cele dotyczyć będą m.in. segmentu e-commerce.
Wskazał, że w dokumencie uwzględnione też będą plany dotyczące uruchomionego niedawno konceptu HalfPrice.
Jak podano podczas prezentacji, grupa chce być liderem off-price w Europie Środkowo-Wschodniej. HalfPrice, po debiucie w Polsce, planuje ekspansję na rynki zagraniczne. Marka ma się pojawić w Austrii, na Węgrzech i w Czechach.
Opublikowana na początku 2020 roku strategia CCC zakładała wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł (wobec 5,8 mld zł w 2019 r.) i zwiększenie rentowności operacyjnej do 8,5-9,5 proc. (2 proc. w 2019 r., 8 proc. w 2018 r.) Rentowność netto miała w 2022 r. wynieść 7-8 proc. Strategia przewiduje również wzrost udziału sprzedaży internetowej do 35-40 proc. przychodów grupy z 24 proc. w 2019 roku.
Prezes Marcin Czyczerski poinformował, że plany dotyczące rozwoju w e-commerce w tym roku są ambitne.
"W przypadku kilku formatów: Modivo, ccc. eu ambicje wynikają z tego, że to właściwie startupy, wzrosty będą trzycyfrowe. eobuwie to wysokie kilkadziesiąt procent. Nowe rynki, market place, nowe produkty - paliwa do wzrostu w tej części biznesu nie zabraknie" - powiedział prezes.
Dariusz Miłek podtrzymał, że IPO eobuwia planowane jest w 2022/23 roku.
Transakcja sprzedaży udziałów w eobuwiu dwóm nowym inwestorom: Cyfrowemu Polsatowi oraz A&R Investments planowana jest w najbliższym czasie.
Prezes Czyczerski poinformował, że maj był w grupie CCC bardzo dobry pod względem sprzedaży.
"Maj 2021 był zdecydowanie lepszy niż całkiem niezły maj 2020 rok i zdecydowanie lepszy niż maj 2019, nie tyko za sprawą online, ale i detalu, który pokazał siłę. eobuwie mimo bardzo wysokiej bazy zanotowało bardzo dobry wynik. Na uwagę zasługuje to, że marża była bardzo solidna, szczególnie w sieci CCC" - powiedział prezes Czyczerski.(PAP Biznes)
pel/ ana/


















































