CBOS: Dwie piąte ankietowanych od ogłoszenia epidemii wydaje mniej pieniędzy na życie

Dwie piąte ankietowanych w internecie Polaków deklaruje, że od ogłoszenia epidemii wydaje mniej pieniędzy na życie - wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, we współpracy z agencją badawczą IQS.

(fot. Drazen Zigic / Shutterstock)

"Najczęściej wskazywaną korzyścią z przymusowego zamknięcia w domach są mniejsze wydatki: dwie piąte internautów (40 proc.) twierdzi, że od ogłoszenia epidemii wydają mniej pieniędzy na życie" - napisano w komentarzu do badania.

"Tego rodzaju deklaracje składa mniej więcej połowa osób z wyższym wykształceniem (50 proc.), respondentów określających swoją sytuację materialną jako dobrą, osiągających wysokie, choć nie najwyższe dochody na osobę w rodzinie – od 2000 zł do 2999 zł (po 49 proc.), także najstarszych internautów, powyżej 65 roku życia (46 proc.). Wśród grup zawodowych poczucie, że mniej wydają, mają najczęściej przedstawiciele kadry kierowniczej i specjalistów (50 proc.) oraz pracownicy administracyjno-biurowi (47 proc.)" - dodano.

Badanie zostało przeprowadzone we współpracy Fundacji CBOS i IQS drogą elektroniczną (Computer-Assisted Web Interview – CAWI) na próbie 1.000 respondentów zrekrutowanych do ogólnopolskiego panelu internetowego Opinie. pl, należącego do agencji badawczej IQS.

Realizacja badania trwała od 23-27 kwietnia 2020 r. (PAP Biznes)

pat/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne