Braster sprzedał w IV kwartale 2016 r. 1.917 szt. urządzenia Braster, służącego do wsparcia diagnostyki raka piersi - poinformowała spółka w komunikacie.
Jak podał Braster, liczba sprzedanych urządzeń wraz z abonamentem wyniosła 282 szt., a liczba sprzedanych samych urządzeń to 1.635 szt., z czego 1.444 szt. sprzedano do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu po tym terminie lub możliwością przedłużenia tego terminu. Ponadto sprzedane zostały 474 abonamenty bez urządzeń.
Spółka ocenia, że "rozwój sieci sprzedaży oraz tempo wprowadzania produktu na rynek są na zadowalającym poziomie".
"System Braster jest zupełnie nową kategorią produktu medycznego w Polsce. Zanim konsument dokładnie zapozna się z naszym produktem i usługami, może upłynąć trochę czasu. Mimo tak krótkiego okresu, widzimy pewne trendy w sprzedaży, a także bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony konsumentek, jak i potencjalnych partnerów" – skomentował w komunikacie prasowym Marcin Halicki, prezes Brastera.
Spółka uruchomiła produkcję urządzenia 4 października, a 19 października ruszyła ze sprzedażą. System motywacyjny Brastera zakładał, że do końca 2016 r. spółka sprzeda 10 tys. sztuk urządzenia. Planowana sprzedaż w ciągu 5 lat to ok. 200 tys. urządzeń w Polsce.
Braster planuje w I półroczu 2017 r. wprowadzić urządzenie do sprzedaży na wybranych rynkach UE, a w II półroczu 2017 r. wejść do USA. (PAP)
jow/ asa/






















































