Brand24 wreszcie zaczął zarabiać

Brand24, spółka notowana na New Connect, osiągnęła pierwszy zysk netto od giełdowego debiutu. Akcje wyraźnie drożeją pomimo wciąż trwającego konfliktu z Facebookiem.

Spółka Brand24, właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikował raport za III kwartał 2019 roku. Przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,3 mln zł wobec 3,2 mln zł w tym samym okresie roku poprzedniego (wzrost o 34 proc.). Spółka zanotowała ponadto w III kwartale zysk netto w wysokości 0,05 mln zł. Tym samym Brand24 wyszedł na plus po raz pierwszy od giełdowego debiutu (styczeń 2018 roku).

Na koniec września 2019 spółka miała 3 631 aktywnych klientów, co oznacza wzrost o 102 klientów netto w III kwartale 2019 roku w stosunku do danych na koniec II kwartału 2019. W porównaniu do III kwartału 2018 wynik jest wyższy o 802 klientów. Większość klientów Brand24 stanowią podmioty zagraniczne. Firma pracuje aktualnie z klientami ze 123 krajów. Procentowy podział geograficzny klientów w ujęciu ilościowym systematycznie zwiększa się na rzecz klientów zagranicznych, którzy na koniec III kwartału 2019 roku stanowili już 55 proc. Natomiast biorąc pod uwagę przychody, stosunek ten wynosi 60:40.

Wyniki zostały bardzo pozytywnie odebrane przez inwestorów, a kurs Brand24 rósł nawet o 22 proc. Pomimo tego akcje spółki wciąż są o ponad połowę tańsze niż w dniu debiutu. O ponad 20 proc. drożeje w piątek także spółka Larq, która jest największym udziałowcem Brand24.

(Bankier.pl)

Blokada Facebooka odbije się na wynikach?

Na początku września tego roku zostały zablokowane konta firmy Brand24 oraz jej prezesa na Facebooku i Instagramie. Stało się to tydzień po publikacji artykułu w amerykańskiej edycji portalu Business Insider, w którym prezentowano wiele narzędzi oferujących dane z serwisu Instagram, w tym Brand24. Autor zarzucił polskiej firmie, że pokazywała tzw. avatary publicznych kont użytkowników Instagrama, które w przypadku niektórych kont publicznych nie są oficjalnie udostępniane przez serwisy społecznościowe.

Twórca i prezes Brand24 Michał Sadowski wyjaśniał tę sytuację w opublikowanym w internecie video. Twierdził, że blokada kont jest niesprawiedliwa, a sama spółka nie powinna była zostać wymieniona wśród podmiotów wykorzystujących dane w nieodpowiedni sposób. Sam fakt zablokowania kont Sadowski tłumaczył takimi słowami: „Wygląda to na automatyczny proces, który jest naturalną i dość zrozumiałą procedurą postępowania Facebooka. […] Wyjaśniamy tę kwestię z załogą Facebooka. […] Wierzymy, że te fanpage wrócą”. Jednocześnie podkreślał, że sam profil Brand24 na Facebooku generował zaledwie 1% ruchu na stronie aplikacji.

Początkowo Brand24 tłumaczył, że blokada kont nie ma wpływu na działalność spółki. W tej chwili już wiadomo, że odbija się to jednak na liczbie klientów. „Wyniki i tempo wzrostu spółki utrzymały się w III kw. 2019 na dobrym poziomie, choć wystąpiły w tym czasie nadzwyczajne okoliczności, z jakimi w historii naszego biznesu nie mierzyliśmy się dotychczas na taką skalę. Kluczową jest oczywiście szeroko komentowany przez nas fakt wstrzymania zbierania i prezentowania wzmianek z Facebooka i Instagrama. Po ponad dwóch miesiącach od zaistnienia tej sytuacji widzimy, że zdarzenie to ma bardziej istotny wpływ na liczbę klientów, niż pokazywały pierwsze wyniki naszych analiz z września i października”  mówi Michał Sadowski.

„Najnowsze dane wskazują jednak, że ta sytuacja jest przejściowa, a dane z Facebooka i Instagrama nie są kluczowymi dla funkcjonowania i dalszego rozwoju spółki, chociaż oczywiście należą do istotnych. Wartość płynąca z narzędzia Brand24 jest znacznie większa niż monitoring tych dwóch źródeł, co pokazują setki nowych abonamentów zakupionych już po wyłączeniu wspomnianych danych w panelu Brand24 na początku września. Są oczywiście także klienci, dla których oznaczało to istotne ograniczenie wartości narzędzia, jednak nasz zespół pracuje pełną parą nad utrwalaniem wysokiego poziomu jakości obsługi klientów oraz nad wzbogacaniem monitoringu mediów o nowe źródła takie jak Tik Tok” – dodaje prezes.

Spółka zapewnia ponadto, że równolegle kontynuowane są rozmowy wyjaśniające z Facebookiem. „Przekazaliśmy kolejną porcję dokumentacji związanej z naszym produktem. Czekamy na jej weryfikację. Jednocześnie zgodnie z naszą strategią grupa koncentruje się na intensyfikacji sprzedaży globalnej na rynkach całego świata. Wzrost portfela klientów zagranicznych wpływa znacznie na wzrost średniego przychodu przypadającego na klienta (ARPU – average revenue per user), czyli wprost na zwiększenie przychodów spółki” – czytamy w komunikacie prasowym Brand24.

Adam Hajdamowicz

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 11 michal741

Ja w swojej firmie mam większy zysk, może artykuł i reklama za darmo?

! Odpowiedz
2 17 specjalnie_zarejestrowany2

"Złote dziecko internetu"... kradzione dane... 0,05 mln... historie z newconnect:-)

! Odpowiedz
1 10 rafalse

Wykres z października, wpis z listopada.. wyczuwam drobna manipulację.

! Odpowiedz
0 15 zygi44

To trochę taki biznes jakby postawić na dziko rowerowy kawomat pod wejściem do wielkiego biurowca. Tylko czekać, aż ochroniarz dostanie polecenie wykurzyć kawosprzwedawce...

! Odpowiedz
2 20 antek10

Ale sie nachapali 0.05 az musieli napisac artykuł o tym. Łahahahaha

! Odpowiedz
0 17 leonidass

0,05 mln

! Odpowiedz
6 36 muhh5

To jedna z tych spółek, których egzystencja jest uzależniona od widzimisie gigantów. Wystarczy, że Google wprowadzi podobną usługę za darmo i ich biznes zwinie się z dnia na dzień. Historia z Facebookiem to doskonały przykład jak jedna decyzja z dnia na dzień okroiła funkcjonalności ich systemu o 50%. Smutne ale niestety prawdziwe. Ryzykowna inwestycja.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
BRAND24 3,91% 23,90
2019-12-06 16:16:45
WIG -0,61% 55 994,68
2019-12-06 17:15:02
WIG20 -0,91% 2 073,11
2019-12-06 17:15:00
WIG30 -0,49% 2 380,65
2019-12-06 17:15:00
MWIG40 0,32% 3 829,04
2019-12-06 17:15:01
DAX 0,86% 13 166,58
2019-12-06 17:37:00
NASDAQ 1,00% 8 656,53
2019-12-06 22:03:00
SP500 0,91% 3 145,91
2019-12-06 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.