REKLAMA

Bilet za 9 euro nie skłonił Niemców do porzucenia aut na rzecz komunikacji publicznej

2022-08-15 12:00
publikacja
2022-08-15 12:00
Bilet za 9 euro nie skłonił Niemców do porzucenia aut na rzecz komunikacji publicznej
Bilet za 9 euro nie skłonił Niemców do porzucenia aut na rzecz komunikacji publicznej
fot. Elpisterra / / Shutterstock

Bilet za 9 euro miał nie tylko ulżyć konsumentom w czasach kryzysu, ale także zapoczątkować zwrot w transporcie - miał skłonić Niemców do porzucenia samochodów i korzystania z autobusów i pociągów, także z pożytkiem dla klimatu. Wstępne badania sugerują jednak, że mimo taniego biletu Niemcy nie zrezygnowali z aut.

"Z przeprowadzonych dotychczas badań można stwierdzić jedynie niewielki efekt przesunięcia z dróg na transport publiczny, wynoszący w najlepszym razie 2 do 3 proc." - powiedział agencji dpa ekspert ds. kolei w Wyższej Szkole Technicznej i Ekonomicznej w Berlinie (HTW).

"Jest to zbieżne z pierwszymi wynikami badania przeprowadzonego w aglomeracji Monachium, które ocenia między innymi dane o ruchu setek uczestników" ­- zauważa portal tygodnika "Spiegel". Stwierdzono, że od czasu wprowadzenia biletu za 9 euro "35 proc. badanych częściej podróżowało autobusami i pociągami, ale tylko 3 proc. rzadziej korzystało z własnego pojazdu".

Według niemieckiego związku przewoźników (VDV) od rozpoczęcia sprzedaży pod koniec maja w całym kraju sprzedano ok. 38 mln tanich biletów. Do tego dochodzi około 10 mln osób, które co miesiąc regularnie kupują bilet ulgowy - poinformowało w poniedziałek VDV.

Miesięczny bilet za 9 euro, który umożliwia przejazdy komunikacją miejską i pociągami regionalnymi w całych Niemczech, obowiązuje do końca sierpnia.

bml/ akl/

Źródło:PAP
Tematy
 Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Komentarze (10)

dodaj komentarz
lebero654
Wyniki badania potwierdzają moją tezę, że ludzkość woli się udusić w oparach CO2 i metanu i ugotować w wyniku zmian klimatycznych, niż zacząć myśleć szerzej, niż o swojej wygodzie i 4 literach. Pomijam fakt, że system DB pokazał swoją niewydolność przy skokowym wzroście ilości pasażerów. W Polsce jest to samo. Ludzie z oszczędności Wyniki badania potwierdzają moją tezę, że ludzkość woli się udusić w oparach CO2 i metanu i ugotować w wyniku zmian klimatycznych, niż zacząć myśleć szerzej, niż o swojej wygodzie i 4 literach. Pomijam fakt, że system DB pokazał swoją niewydolność przy skokowym wzroście ilości pasażerów. W Polsce jest to samo. Ludzie z oszczędności zaczynają przesiadać się na PKP i tłok bywa niemiłosierny. Jak weszły energooszczędne LEDy ludzie zamiast wymienić żarówki 1 : 1 zwiększyli ilość punktów oświetleniowych i praktycznie zużycie energii nie spadło a powinno spaść ok. 9 krotnie. Paranoja.
kryzysio
Zmień sobie lepiej kuchnię na LEDową, będą większe oszczędności.
itso_rozszczepici_umysl
w artykule brak ciekawych informacji
frank_deleos
Ja kupiłbym bilet za 9 e, ale nie zrezygnowałbym z jazdy samochodem, natomiast w weekendy pozwiedzałbym polskie miasta. Po prostu za prawie darmo pojeździłbym po Polsce i wystarczyłoby znaleźć jeden nocleg. Natomiast Niemcy chętnie pociągami jeżdżą w góry/nad morze/parki krajobrazowe.
powiemwamcomysle
Gratis to uczciwa cena :)
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
daniel_1
Podobnie w Polsce obniżenie podatku VAT (tarcza inflacyjna) nie skłoniła Polaków do zakupu ziemniaków.
dididif
zgodnie z zieloną doktryną będziemy dojeżdżać do pracy rowerem, poza gminę pociągiem, ale tylko po okazaniu ważnej zielonej kenkarty.

w pierwszym etapie komuniści wprowadzają zachęty tanimi biletami. niepokorni, niewyznakowani komunizmem dalej jeżdżą prywatnymi samochodami.

wkrótce będą zakazy jazdy samochodem i przymus
zgodnie z zieloną doktryną będziemy dojeżdżać do pracy rowerem, poza gminę pociągiem, ale tylko po okazaniu ważnej zielonej kenkarty.

w pierwszym etapie komuniści wprowadzają zachęty tanimi biletami. niepokorni, niewyznakowani komunizmem dalej jeżdżą prywatnymi samochodami.

wkrótce będą zakazy jazdy samochodem i przymus jazdy rowerem.
ptokbentoniczny2
Czyli metoda kija i marchewki.
kryzysio
Rower nie jest taki zły ale tylko przy założeniu, że dojeżdżamy na odległość do 10 km.
Tak czy siak warto mieć w zapasie samochód w pracy na wypadek załamania pogody.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki