Obroty działających w Polsce sklepów Biedronka osiągnęły w ub.r. poziom 23,6 mld euro, czyli najwięcej wśród wszystkich sieci handlowych wchodzących w skład grupy Jeronimo Martins - przekazała we wtorek ta portugalska spółka, informując o wstępnych wynikach za 2024 rok.


Jej władze sprecyzowały, że w porównaniu z 2023 r. łączna wartość sprzedaży netto w sklepach Biedronka wzrosła w 2024 r. o 9,6 proc., a jej udział w całości obrotów grupy Jeronimo Martins sięgnął 70,4 proc.
“W Polsce inflacja cen żywności wyniosła średnio 3,3 proc. (…), wzrastając w kwietniu wraz z przywróceniem podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze i od tego czasu utrzymuje się tendencja wzrostowa” - napisała w komunikacie spółka.
Według władz detalisty polscy konsumenci “byli przez cały rok silnie skoncentrowani na cenach oraz promocjach”.
Jak przekazało kierownictwo Jeronimo Martins w 2024 r. pod szyldem Biedronki zostało otwartych 187 nowych sklepów, z których 161 włączono do tej sieci w rezultacie przejęcia. 280 placówek, jak dodał detalista, zostało zmodernizowanych.
W ocenie władz Jeronimo Martins ubiegły rok był udany dla rozwijanej w Polsce sieci drogerii Hebe, której obroty wzrosły do poziomu 583 mln euro, czyli o 24,3 proc. więcej w porównaniu do 2023 r.
Portugalska grupa sprecyzowała, że w 2024 r. pod marką Hebe zostało uruchomionych w Polsce 36 nowych sklepów, dwa na Słowacji oraz jeden w Czechach.
W 2024 r. obroty całej grupy Jeronimo Martins, która rozwija też m.in. sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii, wyniosły 33,5 mld euro. Oznacza to, jak przekazał detalista, że były wyższe o 9,3 proc. w porównaniu do 2023 r.
Z Lizbony Marcin Zatyka (PAP)
zat/ malk/