[Aktualizacja 20-07-2017] Na stronie internetowej Polskiego Busa miała miejsce awaria. Problemy dotyczyły systemu transakcyjnego. Nie można było kupić biletów, a klienci, którzy już zarezerwowali i zapłacili za miejscówki, nie otrzymali żadnego potwierdzenia o ich zakupie, a stracili pieniądze.


Problemy techniczne na stronie polskibus.com trwały od kilku dni. Firma poinformowała o nich na swoim profilu na Facebooku w poniedziałek i obiecała pracę nad jak najszybszym naprawieniem błędów. Nie nastąpiło to jednak do dziś (19 lipca), a niezadowoleni klienci wciąż zgłaszają problemy z zakupem biletów.
Z zażaleń pasażerów dowiadujemy się, że po zakupie biletu na wybrany kurs pieniądze zostały pobrane z konta, jednak klient nie otrzymuje żadnego potwierdzenia transakcji. Osobom, które chciały zmienić rezerwację, opłata została naliczona podwójnie, ale po biletach nie ma ani śladu.


Na początku Polski Bus kierował do podróżnych tylko lakoniczne komunikaty i zapewniał o pracach nad rozwiązaniem problemów. Na Facebooku podał adresy czterech punktów stacjonarnych, gdzie można kupić bilety. Są to: Dworzec Autobusowy Metro Wilanowska i Metro Młociny w Warszawie, Małopolski Dworzec Autobusowy w Krakowie i Tymczasowy Dworzec Autobusowy we Wrocławiu. Sprzedaż rusza na 15 minut przed odjazdem autobusu. Podróżni donoszą jednak, że przez awarię systemu nie zawsze jest to możliwe, a za zakup biletu w punkcie stacjonarnym trzeba dopłacić dodatkowe 6 zł.
Zobacz także
Osobom, które już kupiły bilety, firma radzi kontakt telefoniczny lub mailowy z działem obsługi klienta. Pasażerowie skarżą się jednak na wysoki koszt połączenia (3 zł + VAT za minutę rozmowy) i często słyszą komunikat, że wszyscy konsultanci są obecnie zajęci. Natomiast jeśli bilety wykupione są na dany dzień, a klient nie może dodzwonić się na infolinię, powinien udać się na odjazd autokaru z potwierdzeniem przelewu za bilet . Na podstawie numeru zamówienia widocznego w tytule przelewu kierowca najprawdopodobniej będzie mógł wpuścić pasażera na pokład, po potwierdzeniu transakcji z działem obsługi klienta.

Poradnik
10 sprawdzonych sposobów, jak polepszyć zdolność kredytową
Pobierz poradnik bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
Informacja od firmy Polskibus.com
Pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletów na stronie www.polskibus.com, jednak nie otrzymali potwierdzenia rezerwacji drogą mailową, mogą udać się na odjazd autokaru z potwierdzeniem przelewu za bilet lub w przypadku płatności kartą kredytową, możliwie jak największą liczbą dokładnych informacji o płatności (np. numer karty, typ karty, imię i nazwisko posiadacza, adres e-mail podany przy zakupie, kwota transakcji, data transakcji, data podróży). Na tej podstawie kierowca kursu będzie w stanie uzyskać zgodę Działu Obsługi Klienta na zabranie pasażera.
Jeśli pasażer zdecyduje się zrezygnować z podróży na skutek nieotrzymania potwierdzenia rezerwacji na czas, należy przesłać prośbę o zwrot 100% kwoty za bilet na adres [email protected] Zwrot zostanie wykonany na konto bankowe, z którego dokonano płatności (lub, jeśli płatność została dokonana za pomocą karty kredytowej, na tę kartę) w ciągu 7 dni roboczych. Zapewniamy, że wszyscy Pasażerowie, którzy zgłoszą taką dyspozycję otrzymają zwrot pełnej kwoty za bilet.
Jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację. Zdajemy sobie sprawę z trudności i komplikacji wywołanych problemami na naszej stronie internetowej i zapewniamy, że robimy co w naszej mocy, aby przywrócić pełną funkcjonalność strony www.polskibus.com.
Jednocześnie informujemy, że Pasażerowie podróżujący z Warszawy, Krakowa oraz Wrocławia mają możliwość zakupu biletów na kursy realizowane przez PolskiBus.com w następujących punktach stacjonarnych:
· Warszawa - Dworzec Autobusowy Metro Wilanowska, ul. Puławska 145, czynny 10:30 - 18:30.
· Warszawa - Dworzec Autobusowy Metro Młociny, hala przy peronie 1, ul. Kasprowicza 145, czynny 07:30 - 19:30.
· Kraków - Małopolski Dworzec Autobusowy, ul. Bosacka 18, kasy dworca czynne 07:00 - 19:45. Kasy sprzedają bilety wyłącznie na kursy z Krakowa obsługiwane przez PolskiBus.com.
· Wrocław - Tymczasowy Dworzec Autobusowy POLBUS-PKS, ul. Joannitów 13, czynny 06:30 - 21:30.
W Warszawie oraz we Wrocławiu prowadzona jest również sprzedaż biletów przy autokarze (tuż przed odjazdem), w miarę dostępności wolnych miejsc. Informujemy również, że wszystkie nasze kursy realizowane są bez zmian, zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy
AŚ
