

Po trzech kwartałach dominacji Samsunga, IV kw. 2021 r. przyniósł zmianę na pozycji lidera światowego rynku smartfonów. W ostatnich trzech miesiącach roku najpopularniejsze były iPhone’y – wynika z raportu Canalys.
Podobnie jak przed rokiem, dzięki wysokiej sprzedaży iPhone’ów w czwartym kwartale, smartfony produkowane przez Apple cieszyły się największą popularnością w ostatnich trzech miesiącach 2021 r.
W IV kw. 2021 r. udział iPhone’ów w światowym rynku smartfonów wyniósł 22 proc. (-1 p.p. r/r). Apple w rankingu popularności wyprzedziło urządzenia koreańskiego Samsunga (20 proc. udziałów w rynku wobec 17 proc. w IV kw. 2020 r.). Podium uzupełniło chińskie Xiaomi (12 proc. podobnie jak w IV kw. 2020 r.).
Udziały w światowym rynku smartfonów w IV kw. 2021 r. |
||
---|---|---|
Marka |
Udziały [w proc.] |
Zmiana r/r [w p.p.] |
Apple |
22 |
-1 |
Samsung |
20 |
+3 |
Xiaomi |
12 |
0 |
Oppo |
9 |
-1 |
Vivo |
8 |
-1 |
Źródło: Canalys |
Jak czytamy w raporcie Canalys, Apple pozycję lidera w ostatnich trzech miesiącach 2021 r. zawdzięcza wysokim wynikom sprzedażowym najnowszego modelu iPhone 13, w szczególności na chińskim rynku. Jak wynika z analizy Canalys, wzrost sprzedaży mógł wynikać m.in. ze słabnących problemów związanych z łańcuchem dostaw spowodowanych niedoborem półprzewodników, ale także utrzymaniem ceny przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów nowej generacji iPhone’ów.
W związku ze wspomnianymi już problemami związanymi z niedoborem kluczowych komponentów, m.in. półprzewodników – według raportu Canalys – wartość światowego rynku smartfonów wzrosła w relacji rocznej jedynie o 1 proc.
Za wspomnianą trójką (Apple, Samsung, Xiaomi) uplasowały się inne chińskie marki: OPPO (9 proc. udziałów w światowym rynku i -1 p.p. r/r) oraz Vivo (8 proc. i -1 p.p. r/r).
MKZ
