To „gadżet” dla najbardziej zagorzałych miłośników firmy Apple. Firma z Cupertino wypuści na rynek książkę. Nie padnie w niej jednak ani jedno słowo. Na jej stronach znajdziemy za to 450 fotografii produktów marki. Podobnie jak telefony i komputery Apple, będzie dostępna w różnych rozmiarach.


„Designed by Apple in California”, bo taki tytuł ma nosić książka, czy też raczej album Apple’a, ma prezentować niemal 20-letnią historię urządzeń firmy. Dostępna będzie w dwóch wariantach. Pierwszy, o wymiarach 13” x 16,25”, będzie kosztować 299 dolarów. Cena mniejszego (10,20” x 12,75”) będzie o 100 dolarów niższa. Sprzedaż książek ma ruszyć w środę, 16 listopada. Albumy będzie można kupić w sklepach internetowych Apple’a w Australii, Francji, Niemczech, Hong Kongu, Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i USA oraz w wybranych sklepach stacjonarnych.
W albumie będzie można prześledzić wszystkie produkty firmy Apple, począwszy od iMaca z 1998 r. do rysika Apple Pencil z ubiegłego roku. Książka dokumentuje też materiały i techniki, jakie zostały wykorzystane do produkcji poszczególnych urządzeń oraz pokazuje produkty od środka. „Designed by Apple in California” dedykowana jest pamięci Steve’a Jobsa. Autorem zdjęć jest amerykański fotograf Andrew Zuckerman.
Zespół Apple’a pracował nad albumem 8 lat i to sama spółka z Cupertino jest jego wydawcą. To jednak nie pierwsza książka na koncie Apple’a. W 1998 r., z okazji 20-lecia firmy, światło dzienne ujrzała „Appledesign: The Work of the Apple Industrial Design Group”, którą można było kupić za 30 dolarów.
AŚ