Amerykański potentat technologiczny i właściciel jednej z najpopularniejszych marek na świecie przegrał sprawę o używanie swojego znaku handlowego w Chinach. Tamtejszy sąd nie przyjął argumentów Apple, które próbowało udowodnić, że jego marka iPhone jest znana i zastrzeżona prawnie.


Sprawa dotyczyła konfliktu między Apple a chińską firmą, która produkuje pokrowce na telefony i torby. Wyrok nie zadziałał na korzyść giganta z Cupertino, wobec czego chińskie przedsiębiorstwo nadal może używać nazwy iPhone w sprzedaży swoich produktów – donosi BBC.
Pekiński sąd nie przyjął obrony Apple. Tamtejsza firma zarejestrowała znak handlowy iPhone w tym samym roku, w którym pierwsza generacja iPhone’a miała swoją premierę w Chinach (w 2009 r., światowa premiera iPhone’a miała miejsce dwa lata wcześniej). W efekcie, firma Xintong Tiandi Technology nadal może używać tej nazwy w swoim portfolio produktowym, a Apple nie może mieć do tego zastrzeżeń. To już druga szpilka jaką Chiny wbijają Apple’owi. Wcześniej przedsiębiorstwo z nadgryzionym jabłkiem w logo informowało inwestorów o spadku sprzedaży jego produktów w Państwie Środka.
Przeczytaj także
Kolejna walka Apple dotyczy nazwy technologii SplitView na rynku indyjskim. Rozwiązanie polega na dzieleniu obszaru roboczego na kilka, uruchomionych jednocześnie aplikacji. Firma Vyooh wniosła do sądu o zakazanie używania tej nazwy na rodzimym rynku, ponieważ sama ją zarejestrowała w 2006 roku. Sprawa nadal jednak nie została rozwiązana.
ReklamaMateusz Gawin

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl