REKLAMA
PIT 2023

100 najcenniejszych marek na świecie. Kto zajmuje podium?

2023-11-23 06:00
publikacja
2023-11-23 06:00

Coca-Cola, Google czy Ikea? A może Lego? Nie należy także zapominać o Netfliksie, Zarze czy Starbucksie. Interbrand opublikował ranking najcenniejszych marek na świecie. W porównaniu do zeszłego roku Disney i Facebook ze spadkami. Czy Apple utrzymał żółtą koszulkę lidera?

100 najcenniejszych marek na świecie. Kto zajmuje podium?
100 najcenniejszych marek na świecie. Kto zajmuje podium?
fot. Coust Laurent/ABACA/ AA/ABACA/ Ben Birchall / / Abaca Press/ PA Images

4 proc. więcej niż przed rokiem. Ogólną wartość Apple'a oszacowano na 502,7 mld dolarów, więc jedenasty raz z rzędu koncern-dziecko Steve'a Jobsa pozostaje marką nr 1 na świecie. Jest też pierwszą marką, która przekroczyła próg pół biliona dolarów. 

Kolejne muszą sporo nadrobić, gdyż numerowi 2 brakuje do niej około 200 mld dolarów. Microsoft jest wart 316,7 mld dolarów (poszedł do góry o 14 proc.). Trzeci - Amazon - oszacowano na 276,9 mld (1 proc. w górę). Poza podium na czwartym miejscu jest Google z 260,3 mld dolarów (3 proc. w górę).

Reklama

W pierwszej dziesiątce znajduje się także:

  • Samsung - miejsce 5 - 91,4 mld dolarów,
  • Toyota - miejsce 6 - 64,5 mld dolarów,
  • Mercedes - Benz - miejsce 7 - 61,4 mld dolarów,
  • Coca-Cola - miejsce 8 - 58,1 mld dolarów,
  • Nike - miejsce 9 - 53,8 mld dolarów,
  • BMW - miejsce 10 - 51,2 mld dolarów.

Koncerny, które awansowały w porównaniu z poprzednimi edycjami rankingu to:

Własna działalność gospodarcza a podatki

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć! Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!
  • Instagram - miejsce 16 - 39,4 mld dolarów - 8 proc. więcej,
  • Netflix - miejsce 39 - 17,9 mld dolarów - 9 proc. więcej,
  • Spotify - miejsce 69 - 11,1 mld dolarów - 8 proc. więcej.

Najszybciej, choć w rankingu znajduje się dopiero od zeszłego roku, rośnie wartość Airbnb. W porównaniu do zeszłego roku skoczyła o ponad 20 proc., plasując się na 46 pozycji. 

YouTube pozostał niezmiennie na pozycji 25., choć wartość jego marki wzrosła o 7 proc. do  26,04 mld dolarów.

Z kolei spadki zaliczyły:

  • Disney - miejsce 13 - 48,3 mld dolarów - spadek o 4 proc.,
  • Facebook - miejsce 21 - 31,6 mld dolarów - spadek o 8 proc.

Zgodnie z doniesieniami Wirtualnych Mediów najszybciej rośnie sektor marek luksusowych, które wykraczają poza ustalone normy kategorii. Oferują całą gamę, często powiązanych ze sobą produktów i usług, nie skupiając się tylko na konkretnym produkcie. Takie marki są także bardziej stabilne, osiągają wyższy wzrost przychodów, a co za tym idzie - są bardziej rentowne.

Drugi wniosek to ogólny trend spowolnienia wzrostu wartości najcenniejszych marek. Całkowitą ich wartość wyceniono na 3,3 bln dolarów (w ubiegłym roku było to 3,1 bln dolarów). Można więc pokusić się o stwierdzenie, że wkroczyły one w pewną formę stagnacji. 

Interbrand

aw

***

Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach "ostatnich stron gazet". Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita.

Źródło:
Tematy
Wypróbuj Pracuj.pl za 1zł! Zatrudniaj szybko i skutecznie!

Wypróbuj Pracuj.pl za 1zł! Zatrudniaj szybko i skutecznie!

Advertisement

Komentarze (10)

dodaj komentarz
bha
Cóż .... Korpo-Monopol któremu na globie od dekad niestety mało i mało i ciągle co roku za mało Mamony i ZYSKÓW!!!.Niestety
wizytator
Dlatego niech sobie Orlen rośnie w siłę. Chociaż tyle mamy. Prywatny być nie może, bo by go zjadły rekiny z tej listy.
men24a
Które te marki są państwowe, że tak je codziennie zachwala kubik czy ad00 ?
pozhoga
Które marki polskie są na tej liście? A nie, wróć: polskich marek w zasadzie nie ma...
jas2 odpowiada (usunięty)
Wzrost/spadek kursu akcji zależy od podaży i popytu na nie. Kapitalizacja Orlenu jest znaaaaacznie większa niż kilka lat temu.
pozhoga odpowiada jas2
Spokojnie - to przez niedopatrzenie i brak tej, no, praworządności przez ostatnie 8 lat. Zaraz tusek-chytrusek podzieli na części, synergie znikną, zyski spadną i wyceny też. I to chodzi.
pozhoga odpowiada (usunięty)
Tu masz, obejrzyj sobie, cobyś wiedział o czym piszesz:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rekord-za-rekordem-w-Orlenie-Najwieksze-przychody-w-historii-i-podtrzymana-sciezka-wzrostu-8546913.html
infinityhost
Moja marka nie ma nazwy. Zobaczymy jak będzie rozpowszechniana nielegalnie w sieci.

Powiązane: Popkultura i pieniądze

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki