

Gigant technologiczny Apple i magnat przemysłu zabawkarskiego Lego zostali zwycięzcami rankingu marek Brand Finance Global 500.
Firma spod znaku nadgryzionego jabłka zgarnęła tytuł najbardziej wartościowej marki na świecie. Brand Finance wyceniła wartość Apple na 128 miliardów dolarów. Firmy z branży IT zajęły pierwsze 7 miejsc zestawienia.
|
Ranking marek Brand Finance Global 2015 |
||
|---|---|---|
|
Lp. |
Według wartości marki |
Według siły marki |
|
1. |
Apple |
Lego |
|
2. |
Samsung |
PWC |
|
3. |
|
RedBull |
| Źródło: Brand Finance Global 500 | ||
Na uwagę zasługują również marki działające w sektorze social media, które charakteryzują się w ocenie Brand Finance najwyższą dynamiką wzrostu wartości na przestrzeni lat 2014-2015. Pod tym względem zwycięzcą jest Twitter, który jest obecnie aż o 185 proc. cenniejszy niż w 2014 roku. Facebook ulokował się pod tym względem na 3. miejscu ze wzrostem o 146 proc.
Lego prześcignęło Ferrari
Brand Finance przeprowadziło również ocenę siły marek działających globalnie, w którym medal za pierwsze miejsce zdobyła obecnie największa firma działająca w sektorze rozrywki dla dzieci – Lego. W zeszłym roku to zaszczytne miejsce należało do Ferrari, które obecnie spadło na 9. miejsce.
Kolejne miejsca na podium należały do organizacji doradczej PWC oraz producenta napojów – marki RedBull.
/mg

























































