Apator za kilka tygodni planuje przedstawić zrewidowaną strategię grupy - poinformował w komunikacie prasowym prezes Arkadiusz Chmielewski. Apator w drugim kwartale zauważał pozytywne efekty renegocjacji kontraktów i zmiany cenników, a w drugim półroczu spodziewa się dalszej, zauważalnej poprawy wyników finansowych na działalności podstawowej.


"Już w poprzednim roku wdrożyliśmy szereg inicjatyw, aby przeciwdziałać utracie przychodów i spadkom marż. Skoncentrowaliśmy się na utrzymaniu ciągłości produkcji oraz zapewnieniu większej elastyczności cen sprzedaży. Kluczowym warunkiem powodzenia naszego planu była renegocjacja zawartych kontraktów i zmiana dotychczasowych cenników, która uwzględniałaby wskaźniki inflacji cen materiałów. Większość naszych klientów wykazała zrozumienie dla sytuacji na rynku komponentów i w drugim kwartale br. widzimy już pierwsze pozytywne efekty tej zmiany" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Arkadiusz Chmielewski.
"W drugiej połowie roku spodziewamy się dalszej, zauważalnej poprawy naszych wyników finansowych na działalności podstawowej. To, na co niestety nie mamy wpływu, to zawirowania na rynku walut oraz zwiększone koszty finansowania. Gdyby nie one, wyniki grupy byłyby znacznie lepsze" - dodał prezes.
W całym pierwszym półroczu zysk netto Apatora spadł do 1,3 mln zł wobec 51,2 mln zł. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł ok. 1 mln zł wobec 49,5 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły w tym okresie o 7,2 proc. rdr do 495,2 mln zł. Grupa Apator miała w pierwszym półroczu 2022 roku 43,5 mln zł EBITDA wobec 99,9 mln zł rok wcześniej.
Prezes poinformował, że za kilka tygodni grupa przedstawi zrewidowaną strategię, która będzie odpowiedzią na nowe uwarunkowania makroekonomiczne i wyzwania związane z kryzysem energetycznym.
"W obszarze naszego zainteresowania jest oczywiście energetyka odnawialna, a kluczowymi zagadnieniami: bezpieczeństwo i efektywność energetyczna. Mamy w tym zakresie spore doświadczenie. Chcemy wykorzystać nasze know-how i zespoły inżynierskie, aby zaproponować nowe rozwiązania nie tylko dla naszego tradycyjnego sektora utilities, ale również dla coraz bardziej świadomych i prośrodowiskowo nastawionych grup konsumentów" - dodał Chmielewski. (PAP Biznes)
doa/ gor/