REKLAMA

Answear chce w ciągu czterech lat wejść na kolejne 11 rynków Europy Środkowo-Wschodniej

2020-12-03 21:02
publikacja
2020-12-03 21:02
Answear

Answear. com, działająca na siedmiu rynkach platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, chce w ciągu czterech lat wejść na kolejne jedenaście rynków w Europie Środkowo-Wschodniej - poinformowali przedstawiciele Answear.

"Planujemy mocno się rozwijać w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W planach na najbliższe cztery lata mamy pojawienie się na jedenastu kolejnych rynkach. Teraz mamy ich siedem" - powiedział podczas czwartkowego webinaru Wojciech Tomaszewski, dyrektor Answear ds. marketingu i e-commerce.

Z prezentacji spółki wynika, że w 2021 roku spółka chciałaby wejść na rynki Rosji i Kazachstanu. W kolejnych latach byłyby to: Chorwacja, Słowenia, Grecja, Litwa, Łotwa, Estonia, Serbia, Bośnia i Hercegowina oraz Mołdawia.

Jak poinformowała Magdalena Dąbrowska, członek zarządu Answear, penetracja rynku e-commerce w regionie CEE jest nadal niska i będzie dynamicznie rosnąć.

Answear. com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, na Ukrainie oraz Węgrzech.

Oferuje ok. 90 tys. produktów z ponad 350 marek. Istotną częścią oferty są marki premium (np. Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY), które generują ponad 40 proc. sprzedaży.

W 2019 roku przychody Answear ze sprzedaży wzrosły o ok. 40,9 proc. rdr, do 311,2 mln zł.

W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. Answear miał 263 mln zł przychodów (wzrost o 29 proc. rdr), 18 mln zł EBITDA oraz 12 mln zł zysku z działalności operacyjnej.

We wrześniu spółka złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego w związku z planami wejścia na warszawską GPW. Liczy, że do IPO dojdzie do końca tego roku.

Answear chce pozyskać środki z emisji na dalszy rozwój. Poza planami ekspansji, wśród celów strategicznych spółki są: rozwój oferty produktowej, rozwój marki własnej i zwiększenie sprzedaży na obecnych rynkach.

2/3 udziałów w Answear należy do funduszu inwestycyjnego powiązanego z rodziną Krzysztofa Bajołka. Od 2013 roku mniejszościowym akcjonariuszem jest MCI, który ma pozostałe ok. 1/3 udziałów.

Tomaszewski poinformował, że MCI nie zamierza wychodzić ze spółki przy okazji IPO, może sprzedać część udziałów. (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki