Na europejskim rynku wentylacyjno-klimatyzacyjnym są obecne dwa podmioty, których przychody są około 20 razy wyższe niż Centrum Klima, natomiast pozostali „lokalni” liderzy generują przychody na poziomie 15-20 mln EUR. Na tym tle pozycja rynkowa Spółki jest znacząca. Cena produktów oferowanych przez Centrum Klima stanowi około 40% ceny największych europejskich konkurentów takich jak: Lindab czy Flakt Woods (producenci rur i kształtek). Tak duża różnica wynika m.in. z wyższych kosztów działalności spółek Lindab czy Flakt Woods, ze znajomości tych marek przez kontrahentów oraz korzystania przez Centrum Klima na rynkach zagranicznych z pośredników.
Po 3 kwartałach 2009 roku Centrum Klima uzyskała przychody na poziomie 54,0 mln zł, co oznacza spadek o 5,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym okresie koszty operacyjne zmniejszyły się o 5,4% (-2,3 mln zł) co spowodowało, że wynik na działalności operacyjnej był niższy o 18,2% r/r.
Centrum Klima prognozowała na rok 2009 przychody na poziomie 70,6 mln zł i zysk netto na poziomie 7,0 mln zł. Ze wstępnych informacji wynika, że prognoza ta została wykonana, przynajmniej na poziomie przychodów.
Pełna analiza Centrum Klima S.A. znajduje się na stronach DM AmerBrokers.
























































