REKLAMA
TYLKO U NAS

AmRest podtrzymuje cel wzrostu EBITDA o 20 proc. rocznie; chce dalej przejmować

2016-06-21 13:39
publikacja
2016-06-21 13:39

Grupa AmRest podtrzymuje, że chce zwiększać EBITDA o 20 proc. rocznie. Nie wyklucza dalszych akwizycji, zwłaszcza w Europie - poinformowali we wtorek przedstawiciele grupy.

AmRest podtrzymuje cel wzrostu EBITDA o 20 proc. rocznie; chce dalej przejmować
AmRest podtrzymuje cel wzrostu EBITDA o 20 proc. rocznie; chce dalej przejmować
fot. leungchopan / / YAY Foto

fot. Larry Downing / / FORUM

"Obiecaliśmy, że będziemy rosnąć w tempie 20 proc. na poziomie EBITDA. Od 9 kwartałów nie było kwartału, by ten wzrost był niższy. Chcemy przynajmniej tę dynamikę podtrzymać" - powiedział na konferencji Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

W 2015 roku skorygowana EBITDA grupy AmRest wzrosła o 22,2 proc. rdr do 467 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł o 22,5 proc. do 436 mln zł. Przychody wzrosły o 13,1 proc. rdr do 3,34 mld zł. W I kwartale tego roku zysk EBITDA grupy wzrósł o 21,2 proc., do 116,0 mln zł, a przychody o 14,4 proc. rdr do 858,2 mln zł.

W ciągu 12 miesięcy sieć AmRestu powiększyła się o około 250 lokali.

AmRest podtrzymuje cel otwarcia 140 restauracji w tym roku. CAPEX ma wynieść 450-500 mln zł.

"W przyszłym roku tempo otwarć nie będzie wolniejsze" - powiedział dziennikarzom Mroczyński.

"Im jesteśmy więksi, tym szybciej możemy rosnąć" - powiedział Henry McGovern, założyciel AmRestu i członek rady nadzorczej.

W kwietniu tego roku AmRest podpisał umowę zakupu za ok. 41 mln euro Starbucks Deutschland, operatora ponad 140 kawiarni Starbucks w Niemczech. W ciągu kilku lat AmRest planuje potroić tę liczbę na rynku niemieckim.

"500 kawiarni w Niemczech to jest mus" - powiedział członek zarządu AmRestu.

Z kolei w maju spółka zawarła z Pizza Hut Europe wstępne porozumienie, na mocy którego zostanie masterfranczyzobiorcą marki Pizza Hut w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Spółka nie wyklucza dalszych akwizycji, głównie w Europie.

"Chodzi głównie o marki istniejące i ewentualnie nowe marki na rynkach, gdzie jesteśmy" - powiedział Mroczyński.

Nie wykluczył jednocześnie przejęć na rynku krajowym.

"Interesują nas albo duże biznesy albo takie, które rokują, że osiągną przynajmniej 50 mln dolarów sprzedaży. Preferujemy sytuację, gdy stajemy się jedynym lub nielicznym operatorem marki na danym rynku" - powiedział.

Mroczyński wskazał na silną pozycję bilansową grupy.

"Przy mniej więcej stałym zadłużeniu nasza dźwignia finansowa spada, a to dziś daje kilkaset milionów złotych dodatkowych możliwości finansowych i gdyby się pojawiły okazje inwestycyjne, to stać nas, by takie akwizycje rozważać. To bardzo komfortowa sytuacja" - powiedział.

Poinformował, że spółka nie widzi na razie potrzeby szukania kapitału od akcjonariuszy.

Pytany, czy spółka może rozważyć dual listing, odpowiedział: "Zainteresowanie inwestorów zagranicznych naszą spółką jest coraz większe. Mankamentem jest niska płynność naszych akcji na warszawskiej giełdzie, ale jest to bardziej związane ze strukturą akcjonariatu. (...) Jest nieuniknione, że w którymś momencie będziemy notowani na dwóch rynkach, ale potrzebujemy większej skali biznesu".

AmRest zarządza ponad 1000 restauracji w 13 krajach w segmencie restauracji szybkiej obsługi i z obsługą kelnerską. W swoim portfelu ma marki: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, la Tagliatella, Blue Frogg i KABB. (PAP)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~edw
"W swoim portfelu ma marki: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, la Tagliatella, Blue Frogg i KABB."
O cholera, do kompletu brakuje tylko jakiegoś producenta plutonu dla elektrowni atomowych.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki