Allegro szacuje wzrost GMV grupy w II kwartale 2023 roku na 10-11 proc. r/r, a przychodów o 9-11 proc., skorygowanej EBITDA o 3-8 proc. r/r wyższa, zaś łączny CAPEX na drugi kwartał spodziewany jest na poziomie 145-160 mln zł. - podała spółka w komunikacie prasowym.


Allegro planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 11-12 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 16-18 proc. i skorygowanej EBITDA o 13-16 proc. r/r.
W segmencie Mall przewidywana wartość GMV spadnie w drugim kwartale o 3-6 proc. r/r, przychody będą o 8-11 proc. niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 110-120 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 110-120 mln zł w Polsce i 35-40 mln zł w segmencie Mall.
„Wzrost skorygowanej EBITDA o 29,7 proc. z działalności w Polsce pomógł Allegro zmniejszyć dźwignię finansową do 2,8x na koniec marca. Nasz program oszczędnościowy Fit to Grow w pierwszym kwartale nabrał pełnej prędkości, dzięki czemu Allegro poprawiło marżowość i przepływy pieniężne. Po osiągnięciu kluczowego celu, jakim było uruchomienie platformy marketplace Allegro.cz w Czechach, zamierzamy systematycznie poszerzać nasz zasięg geograficzny i przyspieszyć tempo wzrostu skonsolidowanego GMV grupy w perspektywie średnioterminowej. Wszędzie na świecie konsumenci mierzą się z wyzwaniami, ale to Allegro jest właściwą odpowiedzią dla wszystkich tych szukających najkorzystniejszego i najwygodniejszego miejsca zakupów online”- powiedział cytowany w komunikacie prasowym CFO Allegro, Jon Eastick.
Grupa uruchomiła w maju platformę Allegro.cz, która stanowi kluczowy krok w międzynarodowej ekspansji grupy. (PAP Biznes)
epo/