Allegro sprawdza, czy kupujący nie mają problemów z listami InPostu

Marcin Dziadkowiak2016-09-23 07:40zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl
publikacja
2016-09-23 07:40
Bankier.pl

InPost od sierpnia ograniczył swoją działalność listową jedynie do przesyłek e-commerce. Do redakcji Bankier.pl napływają sygnały, że jakość usług listowych InPostu od tego czasu wyraźnie się pogorszyła. Tymczasem Allegro wysłało do swoich użytkowników ankietę, w której bada, czy klienci serwisu nie mają problemów z usługą Allegro Polecony InPost.

Jednym z najtańszych sposobów  wysyłki towarów zakupionych na Allegro jest dostawa za pomocą usługi Allegro Polecony InPost. Cena przesyłki ustalona na poziomie 3,94 zł brutto, obiecująca dostawę towaru w ciągu trzech dni oraz darmowy zwrot towaru w razie rezygnacji z zakupu, bije na głowę ceny innych podobnych przesyłek oferowanych przez sprzedawców na Allegro. W ankiecie, o której wypełnienie prosi swoich użytkowników największa internetowa platforma sprzedażowa w Polsce, znajdują się m.in. pytania o zadowolenie klientów portalu z usługi Allegro Polecony InPost, o problemy, z jakim stykali się użytkownicy Allegro z tymi przesyłkami, a jedno z pytań dotyczy wprost wyboru operatora pocztowego. Alternatywą dla usług InPostu mogłaby być usługa Poczty Polskiej.

Ankieta serwisu Allegro dot. Allegro Polecony InPost / Bankier.pl

„Celem ankiet, które przeprowadzamy z naszymi klientami, jest chęć poznania ich opinii w odniesieniu do usług dostępnych w Allegro. Badania usług InPost wynikają z naszych ustaleń partnerskich i odbywały się już wcześniej, np. w pierwszej połowie 2016 roku badaliśmy satysfakcję z usługi Kurier Allegro InPost” – poinformował nas Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Allegro. „Wyniki obecnie prowadzonego badania będziemy analizować w ciągu najbliższych kilku dni” – dodaje Klimiuk. Jak się dowiedzieliśmy, wyniki badania nie zostaną upublicznione.

Tym samym Grupa Allegro nie potwierdziła, żeby ankieta miała coś wspólnego z informacjami o problemach z przesyłkami poleconymi InPostu, jakie coraz częściej zaczęły pojawiać się na internetowych forach, profilu facebookowym InPostu, a także jakie zaczęły spływać do redakcji Bankier.pl. Czasowa koincydencja wydaje się jednak wskazywać, że taki związek może istnieć.

InPost poinformował pod koniec lipca, że od 1 sierpnia kończy działalność w zakresie obsługi tradycyjnych przesyłek listowych. To jeden z elementów planu ratunkowego spółki. Mniej więcej od tego czasu do redakcji Bankier.pl spływają sygnały o problemach z przesyłkami Allegro Polecony InPost, jakie spotykają kupujących na Allegro.

„Pod koniec lipca kupiłem na Allegro dwa przedmioty, w obu przypadkach zamówiłem przesyłkę poleconym InPostu. Niestety, jestem bardzo zawiedziony. Jedna z przesyłek doszła, ale o tym, że czeka na mnie w punkcie odbioru dowiedziałem się dopiero dzięki uprzejmości obsługi tego punktu, która skontaktowała się ze mną. Druga przesyłka została odesłana do nadawcy bez awizowania, i to już po dwóch dniach, a nie siedmiu, jak przewiduje regulamin InPostu” – opowiada o swoich doświadczeniach z przesyłkami poleconymi InPostu Krzysztof.

Inną "przygodę" opowiedział nam Marcin, który w tym samym okresie także zamawiał przedmioty na Allegro, korzystając z dostawy Allegro Polecony InPost. „Dotychczas byłem bardzo zadowolony z tej usługi. Stosunek szybkości dostawcy do ceny był rewelacyjny. Przesyłki docierały bardzo szybko, obsługa była bardzo sprawna. Jednak w lipcu coś się zepsuło. Dwie przesyłki dotarły do mnie po 6 dniach roboczych od ich nadania, gdy tymczasem wcześniej standardem były 2-3 dni robocze. W sprawie kolejnych dwóch przedmiotów kupionych na Allegro dostałem tylko SMS-a, że mam je odebrać w punkcie odbioru. Listonosz w ogóle nie dotarł. Wyraziłem swoje oburzenie. W efekcie listonosz zjawił się z jedną przesyłek, nie chciał pokwitowania odbioru i powiedział, że kolejne przesyłki będzie trzeba odbierać w punkcie odbioru. Tymczasem przecież InPost zapowiadał, że przesyłki e-commerce, zatem także te z Allegro, będą obsługiwane normalnie” – opowiada Marcin.

Poprosiliśmy Wojciecha Kądziołkę, rzecznika prasowego Integer.pl, o sprawdzenie tych „przygód”. Chociaż kontaktowaliśmy się w tej sprawie w sierpniu, do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Niestety, problemy opisane powyżej nie są wyjątkiem. Na facebookowym profilu InPostu skargi i problemy odbiorców przesyłek InPost to chleb powszedni. Ich liczba wyraźnie zwiększyła się od marca tego roku, kiedy to InPost przestał obsługiwać przesyłki sądowe i był zmuszony do ograniczenia działalności listowej.

Jedno z pytań w ankiecie serwisu Allegro dot. Allegro Polecony InPost / Bankier.pl

Chcieliśmy dowiedzieć się, jaka jest skala reklamacji usługi Allegro Polecony InPost, jednak Allegro nie posiada takich danych. „Reklamacje związane z przesyłkami spływają bezpośrednio do partnerów logistycznych, w tym do InPostu, a także do sprzedających. Allegro ich nie rozpatruje i nie jest ich stroną. Dlatego nie możemy mówić o liczbie reklamacji - nie znamy jej w odniesieniu do poszczególnych typów przesyłek i ich operatorów” – tłumaczy nam Paweł Klimiuk z Allegro.

Jak wynika z danych Allegro, polecony InPostu, mimo swej atrakcyjnej ceny i opcji darmowego zwrotu, nie bije swoją popularnością usług Poczty Polskiej. „W sierpniu przesyłki listowe Poczty wybrało 1,8 mln klientów Allegro, przy czym polecony ekonomiczny - najbardziej korespondujący z Allegro Poleconym InPost - ok 970 tysięcy. Z usług InPostu skorzystało około 550 tysięcy klientów” – poinformował Bankier.pl Paweł Klimiuk. ”Trzeba jeszcze pamiętać, ze część sprzedających ma swoje indywidualne umowy z InPost, ale tych danych nie doliczyliśmy do powyższej statystyki” – dodaje Klimiuk. Udział przesyłek listowych InPostu w ogólnej liczbie przesyłek listowych na Allegro wyniósł zatem w sierpniu ok. 23%. Jeśliby jednak ograniczyć porównanie Allegro Polecony InPost tylko do poleconych ekonomicznych Poczty Polskiej, przesyłki InPostu osiągają udział na poziomie 36%.

Czy Allegro zdecyduje się na zmianę operatora pocztowego, jeśli wyniki prowadzonego badania wskazywałyby, że klienci nie są zadowoleni z poziomu usługi Allegro Polecony InPost? Allegro nie chciało odpowiedzieć nam na to pytanie. „Jest możliwe, że w przyszłości udostępnimy kupującym kolejne formy dostaw, wspólnie z innymi niż obecnie partnerami, o ile będzie to oczywiście dla nich - kupujących – korzystne” – wskazał Klimiuk.

Źródło:
Marcin Dziadkowiak
Marcin Dziadkowiak
zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl

Zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl. Już w czasie studiów na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu rynki kapitałowe stały się jego pasją, która pozwoliła mu rozpocząć pracę w Bankier.pl i rozwijać dział giełdowy. Zainteresowanie sprawami krajowymi i zagranicznymi pozwoliło mu także spełnić się w pracy w prowadzeniu newsroomu. Aktualnie odpowiedzialny za dział Newsroom, chce, aby Bankier.pl był wciąż najlepszym źródłem informacji, nie tylko dla inwestorów giełdowych.

Tematy
Jak zyskać do 160 zł za otwarcie konta osobistego?

Jak zyskać do 160 zł za otwarcie konta osobistego?

Komentarze (67)

dodaj komentarz
~filuś
InPost? Porażka! Kiedyś zamówiłem adsy w środę wysłane, a w poniedziałek doszły?! A miało być 1 dzień, a maksymalnie 2. Co gorsza, oni muszą zatrudniać tam Carreya, nigdy tak zmasaknego opakowania nie widziałem!!! Dobrze, że kupowałem tylko buty. W życiu nic nie zamówię przez inPosta. Wystarczy zobaczyć kogo InPost? Porażka! Kiedyś zamówiłem adsy w środę wysłane, a w poniedziałek doszły?! A miało być 1 dzień, a maksymalnie 2. Co gorsza, oni muszą zatrudniać tam Carreya, nigdy tak zmasaknego opakowania nie widziałem!!! Dobrze, że kupowałem tylko buty. W życiu nic nie zamówię przez inPosta. Wystarczy zobaczyć kogo tam zatrudniają. Wożą bidule paczki w prywatnych autach. A w Chełmie pod Tesco padł ich automat i z auta wydaje chłopina przesyłki. I wszystko tam się kotłuje jak w pralce. Chcecie zniszczoną paczkę i z poślizgiem w czasie to wybierzcie inPost. Ja wolę kuriera DPD, a nawet na Pocztex się nie zawiodłem.
~Fred
Nie rozumiem dlaczego listów nie można by zostawiać w paczkomatach/listomatach/ zamiast łazić gdzieś po skokach stefczyka żeby zostawić przesyłkę. Niech skupiają się rozwijaniu sieci paczkomatów/listomatów, aby był w każdej pipidówie a ludzie będą z nich korzystać bo nie będą chcieli stać w kolejce na poczcie Nie rozumiem dlaczego listów nie można by zostawiać w paczkomatach/listomatach/ zamiast łazić gdzieś po skokach stefczyka żeby zostawić przesyłkę. Niech skupiają się rozwijaniu sieci paczkomatów/listomatów, aby był w każdej pipidówie a ludzie będą z nich korzystać bo nie będą chcieli stać w kolejce na poczcie gdzie babcia płaci za rachunki i 20 osób czeka jak wazony w kolejce.....
~edzio
Z paczkomatów często odbieram paczki już po kilkunastu godzinach od wysłania zamówienia. Jeszcze nigdy nie nawalili.
~WrażeDraże
Kiedy InPost miał dobrą jakość usług?
Ile to razy rachunki, wezwania sąsiadów itp. znajdywało się w niewłaściwych skrzynkach lub wcale? Ta firma to tragedia usługowa od samego początku. Jeszcze Paczkomaty jako tako ciągną w górę wizerunek tej nędznej firmy.
~wee
inost raie integera to bankruy4



nie orownujcie z oczta to tak jakby ale orownuwac z biedronka
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~L-wp
W regulaminie przesyłek e-commerce InPost termin 3 dni jest terminem szacowanym, gwarantowany to 14 dni, ludzie czytajcie regulaminy i wtedy wybierajcie jaką firmą chcecie otrzymać towar.
~bielszczanin
potwierdzam problem, niedawno w Bielsku-Białej list do mnie czekał kilka dni w tamtejszym oddziale tak że w końcu musiałem pofatygować się osobiście do oddziału by go odebrać
~MF
Niech dadzą spokój z listami poleconymi z Inpostu. Mieszkam na wsi i czas doręczenia wynosi 3 tygodnie a nie 3 dni! Za pierwszym razem byłem zdziwiony jak go wreszcie gościu przywiózł. Zresztą też miał dziwną minę, jak sprawdził, że był wysłany równe 3 tygodnie wcześniej. Za drugim razem list szedł ponad 2 tygodnie,Niech dadzą spokój z listami poleconymi z Inpostu. Mieszkam na wsi i czas doręczenia wynosi 3 tygodnie a nie 3 dni! Za pierwszym razem byłem zdziwiony jak go wreszcie gościu przywiózł. Zresztą też miał dziwną minę, jak sprawdził, że był wysłany równe 3 tygodnie wcześniej. Za drugim razem list szedł ponad 2 tygodnie, ale już byłem przygotowany na to. Chciałem tanią przesyłkę a na czasie mi nie zależało.
Za to z paczkomatów jestem zadowolony w 100%. Przesyłki są prawie zawsze na drugi dzień do odbioru (z wyjątkiem okresów przedświątecznych ale to zrozumiałe, bo ilość miejsc jest ograniczona).

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki