REKLAMA

Allegro podało, kiedy planuje uruchomić swoje automaty paczkowe

2021-08-05 13:22
publikacja
2021-08-05 13:22
Allegro podało, kiedy planuje uruchomić swoje automaty paczkowe
Allegro podało, kiedy planuje uruchomić swoje automaty paczkowe
/ Allegro

Allegro planuje uruchomić własne automaty paczkowe wówczas, gdy będzie ich mieć zainstalowanych kilkaset - poinformował PAP Biznes w wywiadzie Jon Eastick, dyrektor finansowy spółki. Podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że start usługi ma nastąpić jesienią br.

"Jesteśmy w fazie intensywnych przygotowań. Zwiększamy liczbę automatów paczkowych z tygodnia na tydzień. Liczymy na to, że za kilka tygodni będziemy mieli wystarczającą liczbę zainstalowanych automatów, żeby zaczynać komercyjnie działanie. Musimy mieć kilkaset maszyn zainstalowanych, żeby zaoferować tę usługę. Start usługi planujemy jesienią" - powiedział dyrektor finansowy.

Allegro postawiło na początku czerwca pierwsze cztery własne automaty paczkowe. Spółka informowała wówczas, że rozbudowa sieci zaplanowana jest na okres wakacyjny, a pierwsze przesyłki z nowych urządzeń klienci będą mogli odebrać jesienią 2021 roku.

Allegro poinformowało na początku marca o podpisaniu listu intencyjnego z Modern-Expo na dostawę automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca tego roku platforma planuje budowę sieci 1 500 urządzeń w polskich miastach. W ramach pierwszej fazy spółka chce uruchomić łącznie 3 000 automatów.

Wśród tegorocznych projektów grupy jest też uruchomienie usług logistycznych.

"Jesteśmy blisko uruchomienia fazy testów, do którego zaprosiliśmy kilku merchantów. Liczymy, że do końca roku projekt zostanie uruchomiony komercyjnie. Zainteresowanie jest duże" - powiedział Eastick.

Allegro informowało w lutym, że w 2021 roku spółka planuje uruchomienie nowej usługi logistycznej dla firm prowadzących sprzedaż na platformie. Obsługa zamówień obejmie m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów.

Allegro ocenia dotychczasowy wpływ konkurencji jako umiarkowany

"Wpływ konkurencji jest umiarkowany. Nie ma dużej różnicy w porównaniu do pierwszego kwartału 2021. Jesteśmy przygotowani na intensyfikację działań konkurencji. Regularnie sprawdzamy sytuację na rynku. Obecnie nie widzimy gwałtownych działań" - powiedział CFO.

W czwartkowej prezentacji w zakresie oczekiwań na bieżący rok Allegro uwzględniło spodziewane stopniowe zaostrzenie konkurencji w dalszej części 2021 roku.

Amazon uruchomił na początku marca serwis Amazon pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy. Na polskim rynku działa też m.in. chiński AliExpress.

Eastick pozytywnie ocenia wprowadzenie od 1 lipca podatku VAT od wszystkich przesyłek spoza UE.

"Cieszymy, że zostały wprowadzone te zmiany. Liczymy, że Amazon i Aliexpress zastosują te zasady i prawo będzie takie samo dla wszystkich, i to powinno mieć pozytywny wpływ dla nas, a co ważniejsze dla polskich merchantów" - powiedział dyrektor finansowy.

Unia Europejska wprowadziła od 1 lipca 2021 roku zmiany związane z pakietem VAT, które dla e-commerce oznaczają, że od 1 lipca opodatkowane VAT-em zostały wszystkie przesyłki spoza Unii Europejskiej bez względu na ich wartość. Do tej pory za przesyłki o wartości do 22 euro zwykle nie płaciło się podatku VAT.

Spółka rozważa program emisji obligacji złotowych o łącznej wartości ponad 1 mld zł

"Chcemy zdywersyfikować nasze źródła finansowania, więc rozważamy program emisji obligacji złotowych, jako jedną z potencjalnych opcji. Potencjalnie mogłoby to być ponad miliard złotych ogółem w rozbiciu na transze w ramach potrzeb, ale nie podjęto jeszcze żadnych konkretnych decyzji. Będziemy o tym myśleć najwcześniej pod koniec roku lub dopiero w 2022. Wciąż generujemy znaczne środki pieniężne, ale też mocno inwestujemy w Allegro Pay. Obligacje złotowe to atrakcyjne źródło finansowania, a rynek ten jest wystarczająco głęboki, aby przyciągnąć też dużych inwestorów" - powiedział dyrektor finansowy.

W czwartek Allegro podało w komunikacie prasowym, że Fintech Allegro Pay cieszy się coraz większą popularnością, a kwota udzielonych pożyczek sięgnęła 347 mln zł w II kwartale (wzrost o 95 proc. kdk).

Co z dalszymi prognozami na 2021?

"Biorąc pod uwagę wyniki, jakie mamy w lipcu, nasza prognoza GMV, przychodów i skorygowanej EBITDA jest podtrzymana. Wyniki grupy są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zobaczymy, jak będzie wyglądać cały trzeci kwartał, i jeśli będzie lepiej niż planowaliśmy, to wtedy jest szansa na podniesienie prognoz" - powiedział CFO Allegro, pytany, czy i kiedy możliwa jest kolejna podwyżka prognoz.

Allegro podtrzymało w czwartek tegoroczne prognozy wyników.

W maju Allegro podwyższyło prognozę wzrostu w 2021 roku skorygowanej EBITDA i GMV do około 20 proc. Wcześniej spółka przewidywała tegoroczną zwyżkę skorygowanej EBITDA na poziomie średnich kilkunastu proc. rdr, a GMV na poziomie górnych kilkunastu proc. Przychody netto mają wzrosnąć o nieco ponad 30 proc. ze znacząco ponad 20 proc. rdr przewidywanych wcześniej.

GMV Grupy osiągnęło 10,4 mld zł w II kwartale 2021 roku (wzrost o 10,6 proc. rdr), co przełożyło się na ponad 20 mld zł wartości sprzedaży brutto na platformie w pierwszym półroczu 2021 roku (wzrost o 25,2 proc. rdr).

Skorygowana EBITDA wzrosła o 23,8 proc. rdr do 560 mln zł w drugim kw. kwartale i o 35,6 proc. rdr do 1.096 mln zł za I półrocze 2021 roku. Przychody netto wzrosły w całym pierwszym półroczu o 42,3 proc. do 2,518 mld zł.

W czwartek grupa obniżyła tylko przewidywany poziom inwestycji w 2021 roku do 475-525 mln zł z 560-600 mln zł zakładanych wcześniej.

W czwartek rano w prezentacji spółka podała, że zmniejszenie inwestycji w 2021 roku wynika z oszczędności w zakresie gotówkowych nakładów inwestycyjnych w obszarze IT dzięki leasingowi oraz z opóźnienia wyposażenia biur. Przesunięcie terminu odbioru nowych biur spowodowało bowiem przełożenie wydatków na wykończenie na drugie półrocze bieżącego roku i częściowo na 2022 rok.

Allegro zwiększyło w lipcu sprzedaż GMV o ok. 15 proc. rdr

"Cieszymy się bardzo, że cała polska gospodarka jest otwarta i życie wygląda mniej więcej normalnie. Liczymy, że ta sytuacja się utrzyma i nie będzie kolejnych lockdownów w tym roku. Nasze prognozy tego nie zakładają. Najmniejszy wzrost GMV mieliśmy w tym roku w kwietniu, gdy wyniósł 7-8 proc. rdr W lipcu nasza sprzedaż GMV wzrosła ok. 15 proc. rdr. Miesiąc do miesiąca sprzedaż wzrasta. Przychód netto rośnie szybciej, bo mamy take rate. Kwiecień będzie najsłabszym miesiącem w 2021 roku, od kwietnia sprzedaż przyspieszyła" - powiedział CFO.

Całoroczna prognoza Allegro zakłada wzrost GMV o około 20 proc.

GMV grupy sięgnęła 10,4 mld zł w samym drugim kwartale 2021 roku (wzrost o 10,6 proc. rdr), co przełożyło się na ponad 20 mld zł wartości sprzedaży brutto na platformie w pierwszym półroczu 2021 roku (wzrost o 25,2 proc. rdr).

Dyrektor finansowy ocenia, że otwarcie od maja galerii handlowych miało tylko minimalny wpływ na sprzedaż GMV Allegro.

"Otwarcie galerii w maju miało minimalny wpływ na nasz wynik GMV w drugim kwartale. Widzieliśmy już 3-4 razy takie zmiany w związku z zamykaniem galerii. Rok temu sytuacja była zupełnie inna, bo praktycznie większość sklepów poza sklepami spożywczymi i aptekami była zamknięta. Wtedy popyt był ogromny, a my dodatkowo zaoferowaliśmy darmowy Smart!. Kombinacja tych dwóch czynników spowodowała, że mieliśmy wówczas ponad 70 proc. wzrostu GMV. Teraz te impulsy nie wystąpiły i wzrost GMV o 11 proc. w drugim kwartale roku to bardzo dobry wynik" - powiedział.

Ewa Pogodzińska

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Program BIZNESTANK w aplikacji ORLEN VITAY – najlepszy dla firm! Zamień kartę plastikową na eKartę.

Program BIZNESTANK w aplikacji ORLEN VITAY – najlepszy dla firm! Zamień kartę plastikową na eKartę.

Wpisz kod z karty BIZNESTANK w appkę ORLEN VITAY i korzystaj z rabatów na paliwo już dziś!

Powiązane

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki