Agora traci na prasie. Wyniki ratują kino i popcorn

Agora odnotowała w I kwartale 8,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 8,17 mln zł straty rok wcześniej. Znów kluczowym dla wyników spółki okazała się sieć kin Helios, a nie "Gazeta Wyborcza".

Przychody Agory w I kwartale wyniosły 278 mln zł. Najważniejszy był segment Film i Książka, który wygenerował dla Agory wyniósł 115,1 mln zł i odpowiadał za 41,1 proc. obrotów spółki. Jednocześnie segment Prasa wygenerował 49,7 mln zł, czyli ledwie 17,9 proc. przychodów. A przecież jeszcze w 2014 roku to właśnie Prasa była głównym źródłem przychodów. 

Same bilety do kina wygenerowały 66,2 mln zł, o 2,8 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze mocniej, o 8,1 proc. do 24 mln zł, wzrosła wartość sprzedaży barowej w kinach. Oznacza to więc, że klienci kin Helios na popcorn i inne barowe dodatki wydają 36 proc. tego, co na bilety. Jak na działalność poboczną - sporo.

Helios narzeka na... pogodę

Chęć do wydawania pieniędzy nie tylko na bilety w Agorze już dostrzeżono. - Nadal będziemy kontynuować intensywnie inwestycje rozwojowe w segmencie kinowym. Jednocześnie jesteśmy na etapie podpisywania pierwszych umów w segmencie restauracyjnym - powiedział prezes Bartosz Hojka podczas konferencji prasowej. Pierwsza restauracja ma zostać uruchomiona w II połowie roku. Wcześniej zapowiadano, że Helios z grupy Agora planuje otwarcie 45 punktów gastronomicznych, nie wyklucza akwizycji lub masterfranczyzy zagranicznej marki nieobecnej dotychczas w Polsce.

Agora rośnie kinem
Agora rośnie kinem (Bankier.pl)

Na dominację kina w raporcie spółki warto zwrócić uwagę także w kontekście ostatnich ciepłych dni. Właściciele kin narzekają, że pogoda - szybkie lato - negatywnie przekłada się na frekwencje, co może odbić się na wynikach Heliosa (a więc i Agory) za drugi kwartał.

 Dostępny repertuar filmów na 2018 r. pozwala sądzić, że w całym 2018 r. frekwencja będzie na zbliżonym poziomie do tej odnotowanej w 2017 r. Jednocześnie należy zwrócić uwagę na wyjątkowo ciepłą i słoneczną pogodę w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r., która może wpłynąć na frekwencję w kinach w drugim kwartale 2018 r. oraz na zakaz handlu w niedzielę, który wpływa na liczbę osób w centrach handlowych, w których zlokalizowane są kina - czytamy w raporcie.

Prasa pod presją

A to przecież Film i Książka stoją także za zyskami spółki. Zysk operacyjny wyniósł 13,07 mln zł wobec 3,56 mln zł zysku rok wcześniej. EBiT Filmu i Książki to zaś aż 16,6 mln zł. Na Prasie Agora straciła zaś 4,6 mln zł. Dodatkowo jak zauważa sama spółka, segment Prasa wciąż znajduje się pod mocną presją.

Segmenty grupy Agora
Segmenty grupy Agora (Bankier.pl)

- W kolejnych kwartałach 2018 r. utrzymają się negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w formie drukowanej, jednak ich dynamika nie powinna być wyższa niż w latach poprzednich. Spółka systematycznie dokonuje przeglądu swojego portfela tytułów prasowych. W październiku 2017 r. Spółka podjęła decyzję o zaprzestaniu wydawania dwóch tytułów: Dom&Wnętrze oraz Magnolia. Natomiast na początku 2018 r. sprzedała prawa do wydawania tytułu Świat Motocykli spółce założonej przez pracownika redakcji pisma. Decyzje te wpłynęły na poziom przychodów generowanych przez pion Czasopisma Agory - czytamy w raporcie.

Niebawem nowa strategia

Strategia grupy dla nowej kilkuletniej perspektywy czasowej ma się według zapowiedzi pojawić w połowie czerwca. Wcześniej zapowiadano, że grupa dąży do koncentracji na kluczowych aktywach w ramach podstawowej działalności z największym potencjałem rozwoju i stąd m.in. podjęte zostały rozmowy o zbyciu pakietu w Stopklatka TV (z terminem finalizacji do końca czerwca).

Kliknij, aby zobaczyć pełne notowania
Kliknij, aby zobaczyć pełne notowania (Bankier.pl)

Inwestorzy na raport zareagowali spokojnie, akcje spółki na środowej sesji lekko drożeją. Na niewielkim plusie spółka jest też w skali całego 2018 roku, co warto podkreślić w kontekście przeważających w tym okresie na GPW spadków. Agora dobrze wygląda także na tle swojego branżowego rywala z GPW - PMPG Polskie Media - który od początku roku stracił już przeszło 40 proc. swojej giełdowej wartości.

Adam Torchała

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
15 86 tindala

Aż chcę się tej sytuacji przypomnieć hasło z czasów okupacji niemieckiej - "tylko świnie siedzą w kinie".
A może by poprosić Sorosa

! Odpowiedz
7 11 walentys

Niestety "wolny rynek", antykulturalne działania polityków i kapitalizm sprawiły, że kina w małych miasteczkach w większości poupadały. Może taki był plan bo w to miejsce wchodzi wyborcza ze swoimi kinami. Rodziny z dziećmi w takich miastach nie mają wyboru jeśli chcą iść do kina zostaje kino wyborczej to tzw. "wolny rynek". Aby wyssać pieniądze z 500+ rozstawiają swoje kinowe namioty nawet nad morzem w miejscowościach wypocznkowych.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
16 93 kumatygosc

Paradoks - GW, ktora od prawa do lewa krytykuje PIS w tym nie zostawila suchej nitki na 500+, dzieki temu 500+ ma takie przychody z kin, do ktorych ruszyly wlasnie rodziny, ktore wczesniej nie mogly sobie na to zbyt pozwolic

! Odpowiedz
9 55 walentys

Dokładnie, wyborcza żyje teraz z 500+ :) Przy logo Helios powinien być napis "właściciel kina Gazeta Wyborcza" to by dało polskim rodzinom do myślenia, czy warto iść wspierać tych co plują na Polaków.

! Odpowiedz
23 102 philo128

jak do kina to nie wolno do Heliosa zatem

! Odpowiedz
19 12 sloneczkodzg

W jakim języku to jest napisane ?

! Odpowiedz
AGORA -0,23% 8,72
2018-09-18 17:00:00
WIG 0,84% 57 527,82
2018-09-18 17:15:00
WIG20 0,91% 2 231,04
2018-09-18 17:15:00
WIG30 0,87% 2 533,16
2018-09-18 17:05:00
MWIG40 0,69% 3 996,89
2018-09-18 17:15:00
DAX 0,51% 12 157,67
2018-09-18 17:34:00
NASDAQ 0,76% 7 956,11
2018-09-18 22:02:00
SP500 0,54% 2 904,31
2018-09-18 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl