REKLAMA
»

Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '18 do 3,5-5,5 proc.

2018-08-10 07:56
publikacja
2018-08-10 07:56
Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '18 do 3,5-5,5 proc.
Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '18 do 3,5-5,5 proc.
fot. Grzegorz Klatka / / FORUM

Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w całym roku do 3,5-5,5 proc. - podała spółka w raporcie półrocznym. Grupa szacuje, że wydatki na reklamę w Polsce wzrosły w drugim kwartale 2018 roku o 8 proc. do 2,5 mld zł.

Wcześniej grupa oczekiwała, że wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w 2018 roku o 2-4 proc. Podwyższono prognozy wydatków na reklamę telewizyjną, radiową oraz wydatków reklamowych w dziennikach i czasopismach. Obniżono natomiast prognozę wydatków reklamodawców w kinach.

"Spółka pozostawiła bez zmian swoje oczekiwania odnośnie dynamiki wzrostu wartości wydatków na reklamę w internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Spółka uważa, iż istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w obu wymienionych segmentach mediów odnotowana dynamika wzrostu wartości wydatków na reklamę znajdzie się w górnych granicach podanych przedziałów lub nawet nieznacznie je przekroczy" - podano w raporcie.

"Spółka spodziewa się wyższej dynamiki wydatków na reklamę w telewizji i w radiu, a niższej w kinach. Dodatkowo, z przeprowadzonych przez spółkę analiz wynika, że niższy niż zakładany na początku 2018 r. będzie poziom spadku wydatków na reklamę w prasie" - dodano.

Poniżej aktualna oraz poprzednia prognoza wzrostu rynku reklamy w podziale na segmenty:

nowa prognoza poprzednio
wydatki na reklamę ogółem: 3,5 - 5,5 proc. 2 - 4 proc.
TV 4 - 6 proc. 1 - 3 proc.
internet 7 - 10 proc. 7 - 10 proc.
czasopisma (-6) - (-8) proc. (-7) - (-9) proc.
radio 3-5 proc. 1 - 3 proc.
reklama zewnętrzna 1 - 3 proc. 1 - 3 proc.
dzienniki (-9) - (-10) proc. (-10) - (-12) proc.
kino 0-2 proc. 4 - 6 proc.

Według danych Agory w drugim kwartale 2018 r. najsilniejszy wzrost wydatków reklamowych miał miejsce w reklamie internetowej (13 proc.), radiowej (9 proc.) i telewizyjnej (8 proc.), a spadki w dziennikach (8 proc.) i czasopismach (7,5 proc.). Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 3,5 proc., a na reklamę kinową były niższe o 6 proc.

W raporcie podano, że w drugim kwartale 2018 roku rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o 11,3 proc., a największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników regionalnych.

Liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w drugim kwartale 2018 r. zmniejszyła się o 15,7 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2017 r. i wyniosła ponad 9,5 mln.

"Główną przyczyną spadku frekwencji w kinach były: fala upałów niespotykana do tej pory wiosną w Polsce, wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, który spowodował odpływ klientów z galerii handlowych w ten dzień tygodnia oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej, które wpłynęły na przesunięcie terminów premier filmowych w kinach" - podano w raporcie. (PAP Biznes)

kuc/ pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki