Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (MIR) zweryfikowało listę zadań z programu Infrastruktura i Środowisko 2007-13. Inwestycje trzeba rozliczyć z Brukselą do końca tego roku. Urzędnicy tną więc finansowanie dla projektów kolejowych, których nie uda się wykonać i rozliczyć do końca tego roku. Jednocześnie zwiększają pulę unijnego refinansowania dla miejskich inwestycji, które już są wykonane albo są na ukończeniu.
Najwięcej zyskuje Warszawa, która otrzyma prawie 900 mln zł więcej, niż dotychczas planowano. Najmocniej zwiększy się dofinansowanie budowy drugiej linii stołecznego metra. Jeszcze we wrześniowej wersji listy projekt był wyceniany na 6 mld zł, a unijny wkład na 3,11 mld zł. Po październikowej weryfikacji całkowity koszt precyzyjnie określono na 5,97 mld zł, a dotacja z Brukseli wzrosła do 3,6 mld zł.
— I to nie pierwszy raz — cieszy się Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, odpowiedzialny m.in. za fundusze unijne. Przypomina, że pierwotnie wkład Komisji Europejskiej szacowano na około 2,7 mld zł. Wiceprezydent nie precyzuje, na jakie cele zostaną wydane dodatkowe wpływy z UE. Zapewnia, że zostaną przeznaczone na inwestycje miejskie, pozwalając samorządowi i miejskim spółkom zabezpieczyć wkład własny do nowych projektów.
Czytaj więcej w "Puls Biznesu"
























































