REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Aglomeracje zarabiają na spóźnieniu kolei

2015-10-23 02:03
publikacja
2015-10-23 02:03

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (MIR) zweryfikowało listę zadań z programu Infrastruktura i Środowisko 2007-13. Inwestycje trzeba rozliczyć z Brukselą do końca tego roku. Urzędnicy tną więc finansowanie dla projektów kolejowych, których nie uda się wykonać i rozliczyć do końca tego roku. Jednocześnie zwiększają pulę unijnego refinansowania dla miejskich inwestycji, które już są wykonane albo są na ukończeniu.

fot. / / YAY Foto

Najwięcej zyskuje Warszawa, która otrzyma prawie 900 mln zł więcej, niż dotychczas planowano. Najmocniej zwiększy się dofinansowanie budowy drugiej linii stołecznego metra. Jeszcze we wrześniowej wersji listy projekt był wyceniany na 6 mld zł, a unijny wkład na 3,11 mld zł. Po październikowej weryfikacji całkowity koszt precyzyjnie określono na 5,97 mld zł, a dotacja z Brukseli wzrosła do 3,6 mld zł.

— I to nie pierwszy raz — cieszy się Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, odpowiedzialny m.in. za fundusze unijne. Przypomina, że pierwotnie wkład Komisji Europejskiej szacowano na około 2,7 mld zł. Wiceprezydent nie precyzuje, na jakie cele zostaną wydane dodatkowe wpływy z UE. Zapewnia, że zostaną przeznaczone na inwestycje miejskie, pozwalając samorządowi i miejskim spółkom zabezpieczyć wkład własny do nowych projektów.

Czytaj więcej w "Puls Biznesu"

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Transport towarów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki