REKLAMA
TYLKO U NAS

AMREST: Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku

2020-08-12 18:43
publikacja
2020-08-12 18:43
Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załączników:
Wstepne_wyniki_sprzedazy_Q2_2020.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)
Preliminary_sales_results_Q2_2020.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 21 / 2020
Data sporządzenia: 2020-08-12
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE („AmRest”, „Grupa”) przekazuje niniejszym informację na temat wstępnych wyników sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku, trendów w obszarze sprzedaży porównywalnej (Same Store Sales), a także udziału procentowego restauracji, które zostały ponownie otwarte po złagodzeniu restrykcji związanych z pandemią COVID-19.

W drugim kwartale 2020 roku, czyli w okresie, na który znacząco wpłynęły ograniczenia związane z ograniczaniem rozprzestrzeniania się COVID-19, możliwości efektywnego prowadzenia restauracji były ograniczone na większości rynków działalności AmRest.

W rezultacie wstępna sprzedaż grupy w tym okresie wyniosła 272 mln EUR, co oznacza spadek o 43,6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Ze względu na wprowadzenie wspomnianych ograniczeń dopiero w drugiej połowie marca i pozytywne trendy sprzedażowe na początku roku, w pierwszym kwartale 2020 roku spadek sprzedaży wyniósł 7,4%.

Wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie II kwartału 2020 roku, wyniki sprzedaży (ogólnej oraz sprzedaży porównywalnej w restauracjach) uległy wyraźnej poprawie.

Na koniec kwietnia otwartych było około 56% restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81% restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7%.

Na koniec czerwca działało już 92% wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4%.

Dla porównania: w marcu sprzedaż spadła o 45,0%, na koniec miesiąca działało 44% restauracji, ale tymczasowe zamknięcia rozpoczęły się na szerszą skalę w drugiej połowie miesiąca.

Na dzień 11 sierpnia w ramach portfolio Grupy funkcjonuje około 96% restauracji.

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych sklepów, osiągnął 91,1% w I kwartale 2020 roku i 67,8% w II kwartale 2020 roku. Wyniki poprawiały się z miesiąca na miesiąc wraz ze znoszonymi ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania restauracji i restrykcji społecznych, a indeks (mierzony rok do roku) urósł z 48,8% w kwietniu, poprzez 68,7% w maju, do 78,8% w czerwcu. Dla porównania - w marcu wyniósł on 64,0%.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w Q2 2020 133,6 mln EUR, co stanowi spadek o 34,3% w porównaniu do Q2 2019.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w Q2 2020 22,3 mln EUR i były o 57,1% niższe niż przed rokiem.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2020 kształtowała się na poziomie 92,4 mln EUR i była o 52,8% niższa, niż przed rokiem.
Przychody na rynku chińskim w Q2 2020 osiągnęły poziom 19,2 mln EUR i były o 21,0% niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku.
Przychody segmentu „Pozostałe” wyniosły w Q2 2020 4,6 mln EUR i były o 38,9% niższe, niż przed rokiem.
Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru.

Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest (equity) wzrosła w ciągu roku o około 70% w maju i 51% w czerwcu.
Załączniki
Plik Opis
Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2020.pdfWstępne wyniki sprzedaży Q2 2020.pdf Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2020
Preliminary sales results Q2 2020.pdfPreliminary sales results Q2 2020.pdf Preliminary sales results Q2 2020

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






RB 21 2020 Preliminary Sales update Q2 2020;AmRest Holdings SE
(“AmRest”, the “Group”) hereby provides a business update on the second
quarter preliminary sales, comparable sales trends and the status of
store re-openings.;During the second quarter of 2020, a period
significantly impacted by the restrictions implemented to contain the
spread of COVID-19, the ability to effectively operate restaurants was
limited in most of our markets. As a result, the group’s preliminary
sales in the respective period amounted to EUR 272m, implying a 43.6%
decrease compared to the same period of last year. The decline compares
to a 7.4% drop in sales in Q1 2020, a period less severely impacted due
to the implementation of restrictions only during the second part of
March and following a strong start of our business into the year until
then.;With the gradual easing of restrictions and re-opening of stores
towards the second part of Q2 2020, overall sales and same store sales
trends tangibly improved on a month by month basis.;At the end of April
about 56% of AmRest restaurants were open and operating mainly with
delivery, drive-thru and take-away, which resulted in 66.9% drop in
sales compared to the same period of last year.;In May both numbers
improved, with 81% of opened restaurants at the end of the month and
40.7% decline in sales.;At the end of June about 92% of restaurants were
operating and the sales trend improved further with a decline of 24.4%
year-on-year.;For comparison, in March sales decreased by 45.0% with 44%
of restaurants operating at the end of the month but most of the
closures started in the second half.;As of August, 11, around 96% of the
restaurants were operating.;On a same-store-sales basis excluding F/X
and adjusting for temporarily closed stores, the index reached 91.1% in
Q1 2020 and 67.8% in Q2 2020. The results were improving on a month by
month basis along with the easing of dine-in limitation and social
restrictions as the index went from the bottom of 48.8% in April to
68.7% in May and 78.8% in June year-on-year. In March it reached
64.0%.;Preliminary sales of the CEE division amounted to EUR 133.6m in
Q2 2020 and were 34.3% lower compared to Q2 2019. The Russian segment
generated revenues of EUR 22.3m in Q2 2020, 57.1% lower compared to the
corresponding period in 2019. Sales in the Western Europe division in Q2
2020 amounted EUR 92.4m, which was lower by 52.8% compared to Q2 2019.
In China, sales amounted EUR 19.2m in Q2 2020, a decrease of 21.0% over
the year. Revenues reported under segment “Other” reached EUR 4.6m and
were 38.9% lower than year ago.;Reacting to the challenges presented, we
have grown our delivery and drive thru capabilities to mitigate some of
the losses we have faced in dine-in traffic. Sales through delivery and
drive-thru channels in our equity business increased over the year by
around 70% in the month of May and 51% in June.;Legal act: Art. 17 Sec.
1 of Regulation (EU) No 596/2014 of The European Parliament and of The
Council of 16 April 2014 on market abuse (Market Abuse Regulation) and
repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the
Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2020-08-12 Mark Chandler Pełnomocnik Rady Dyrektorów
2020-08-12 Olgierd Danielewicz Pełnomocnik Rady Dyrektorów
Źródło:Komunikaty spółek (ESPI)
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki