ABC Data podtrzymuje prognozę wyników na 2017 rok, a wypłata zaliczkowej dywidendy spółki jest obecnie "bardzo prawdopodobna" - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.
"Podtrzymujemy prognozę wyników na ten rok" - powiedziała prezes Ilona Weiss.
Prognoza zakłada wypracowanie w 2017 roku odpowiednio 4,468 mld zł przychodów, 50,55 mln zł EBITDA i 27,69 mln zł zysku netto. Po trzech kwartałach grupa osiągnęła 3,031 mld zł przychodów, 30,82 mln zł EBITDA i 14 mln zł zysku netto.
Prezes Weiss potwierdziła, że wypłata 10 mln zł dywidendy zaliczkowej ABC Data z tegorocznego zysku jest "bardzo prawdopodobna".
Pod koniec maja zarząd ABC Data podjął decyzję o warunkowej wypłacie akcjonariuszom spółki zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2017.
"Spełniliśmy wszystkie warunki zawieszające wykonanie uchwały o zaliczkowej dywidendzie" - powiedziała prezes.
Ze słów wiceprezesa Andrzeja Kuźniaka wynika, że ABC Data stara się o dystrybucję produktów Xiaomi w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.
"Myślę, że w kolejnych okresach będziemy się tu mogli pochwalić dobrymi informacjami" – powiedział Kuźniak.
Obecnie grupa dystrybuuje produkty chińskiej firmy w Polsce, krajach nadbałtyckich oraz w Rumunii. Spółka nadal koncentruje się na nawiązaniu współpracy z kolejnymi operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce, tak by wprowadzili oni do swojej oferty telefony Xiaomi. W trzecim kwartale przychody grupy z dystrybucji produktów Xiaomi wzrosły o 60 proc. rok do roku.
Grupa chce do końca drugiego kwartału przyszłego roku uruchomić zlokalizowane wersje swojej platformy chmury danych we wszystkich krajach, w których ABC Data jest obecna. Polska wersja ABC Data Cloud ruszyła w czerwcu.
"To inwestycja w przyszłość. Liczę na to, że za dwa, trzy lata będzie to trzeci kluczowy segment naszej działalności" – powiedziała prezes.
"W tej chwili mamy na platformie siedmiu producentów, ale prowadzimy rozmowy z 17 kolejnymi" – dodał wiceprezes Andrzej Kuźniak.
ABC Data podała w czwartek wyniki za trzeci kwartał. Zysk netto grupy wzrósł trzykrotnie w ujęciu rok do roku do 9,2 mln zł. Wynik EBITDA zwiększył się ponad dwukrotnie do 15,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 2 proc. do 1,117 mld zł. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 6 proc. i była o 0,3 pkt. proc. rok wcześniej.
Prezes Weiss poinformowała, że wzrost rentowności to skutek koncentracji na wyżej marżowych kontraktach m.in. w produktach komponentowych.
"Dodatkowo mocno rozbudowujemy pion dystrybucji z wartością dodaną" – powiedziała Weiss.
Grupa podała, że w okresie trzech kwartałów 2017 roku udało jej się obniżyć cykl konwersji gotówki do 30,9 dnia, czyli o ponad 3 dni względem analogicznego okresu poprzedniego roku.
Zadłużenie netto grupa ABC Data wzrosło rok do roku o prawie 10 mln zł, do 109,4 mln zł. Wskaźnik długu netto do 12-miesięcznego zysku EBITDA spadł jednocześnie do 2,39 z 2,40 przed rokiem. (PAP Biznes)
kuc/ jtt/