Rośnie świadomość istnienia kryptowalut, wynika z badania przeprowadzonego w USA przez Harris Interactive. Jednak zarówno pod względem wiedzy, jak i skłonności do zakupu, postawy w stosunku do bitcoina są wyraźnie skorelowane z wiekiem. Starsi zachowują większą rezerwę.
89 proc. Amerykanów słyszało o bitcoinie, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Blockchain Capital w kwietniu 2019 r. Ponieważ podobny sondaż firma Harris Interactive przeprowadziła jesienią 2017 r., możliwe jest porównanie rezultatów uzyskanych w odstępie dwóch lat. Świadomość istnienia najpopularniejszej kryptowaluty wzrosła w tym czasie o 12 pp.
Co ciekawe, o bitcoinie słyszała podobna część badanych w różnych grupach wiekowych. Nie ma znaczących różnic pomiędzy najmłodszymi (18-34 lata, 90 proc.), a seniorami (65+, 88 proc.). Zróżnicowanie pojawia się, gdy zapytano o poziom znajomości zagadnienia. 43 proc. respondentów zaliczono do osób mających szerszą wiedzę na ten temat, czyli deklarujących, że posiada lub posiadało bitcoiny lub dobrze albo „w pewnym stopniu” zna ten fenomen.
Głębsza wiedza o najpopularniejszej kryptowalucie jest zdecydowanie najbardziej powszechna wśród najmłodszych dorosłych, do 35 roku życia (60 proc.). Odsetek ten spada wraz z wiekiem, by sięgnąć 20 proc. w wieku powyżej 65 lat. We wszystkich kategoriach wiekowych uzyskano jednak wyższe wyniki niż w 2017 r. Najbardziej powiększyła się grupa znających zagadnienie wśród osób w wieku 18-34 lata oraz 45-54 lata – o 12 pp.
43 proc. badanych w 2019 r. przychyliło się do twierdzenia, że bitcoin jest pozytywnym typem innowacji w technologii finansowej. Ponownie najbardziej optymistycznie nastawieni byli najmłodsi (59 proc.), a najbardziej sceptyczni – najstarsi (24 proc.).
Podobna zależność pojawiła się w przypadku pytania o skłonność do zakupu bitcoina. Grupa bardzo lub średnio zainteresowanych liczyła w całej populacji 27 proc., a wśród najmłodszych dorosłych – 42 proc.
MK

























































