REKLAMA

29 tysięcy Internetowych Rewolucjonistów

Łukasz Piechowiak2010-10-12 07:00główny ekonomista Bankier.pl
publikacja
2010-10-12 07:00

Już od roku małe i średnie firmy mogą „zaryzykować” i za darmo zaistnieć w internecie. Wszystko to dzięki wspólnej akcji zainicjowanej przez Google, PKPP Lewiatan i home.pl.

Teoretycznie co 20 minut nowa firma dołącza do Internetowej Rewolucji. W ciągu roku dokonało tego w sumie 29 tysięcy przedsiębiorstw, a to jeszcze nie koniec. W ramach akcji, przedsiębiorcy mają możliwość zarejestrowania domeny, stworzenia profesjonalnej strony internetowej, umieszczenia wizytówki na internetowych mapach oraz wypróbowania kampanii reklamowej w sieci, na którą można otrzymać 250 zł.

Największym zainteresowaniem wykazali się przedsiębiorcy z Katowic. Co ciekawe, na drugim miejscu znalazła się Bielsko-Biała, na trzecim Poznań, a Warszawa dopiero na czwartym. W sumie najwięcej, bo blisko połowa rejestracji dotyczyła firm z siedzibą w woj. śląskim, wielkopolskim i mazowieckim. Najmniej aktywni byli przedsiębiorcy z woj. świętokrzyskiego, opolskiego oraz podlaskiego. Niemniej z akcji skorzystały firmy reprezentujących łącznie 1500 miejscowości.

Niestety w dalszym ciągu ponad 40% przedsiębiorstw w ogóle nie istnieje w sieci. Na szczęście z roku na rok wyraźnie widać poprawę i odsetek niekorzystających z internetu stale się zmniejsza. Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC pokazują wyraźnie, że przedsiębiorcy coraz częściej zauważają, że firma bez strony internetowej lub skrzynki e-mail tak naprawdę nie istnieje.

Internet kluczem sukcesu

W stosunku do zeszłego roku, z internetu korzysta o 8% więcej firm, czyli 89%. Skrzynkę e-mail posiada równo 80% przedsiębiorstw, czyli 9% więcej niż w 2009 roku. Z kolei wizytówkę w sieci zostawiło 7% więcej firm, czyli obecnie odnajdziemy w internecie prawie 60% polskich przedsiębiorstw.

 
Własną stronę internetową posiada średnio co druga firma. Im większe przedsiębiorstwo tym większa szansa na to, że będzie miało swoją stronę www. Stronę internetową posiada 93% firm zatrudniających od 11 do 250 pracowników. Od 4 do 10 zatrudnionych – 64%, a od 1do 3 – 42%. Za przyczynę nieposiadania strony www 24% firm wskazało, że ich działalność tego nie wymaga, 15%, że jej stworzenie zajmuje zbyt wiele czasu, a 12%, że na razie nie ma, ale w najbliższym czasie planuje jej założenie.

Internetowa Rewolucja to bardzo dobra inicjatywa. Dzięki temu, że pojawiła się możliwość darmowego założenia strony internetowej, argument finansowy przestał być przeszkodą. W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie, by ktoś korzystał z papierowego wydania panoramy firm, skoro by znaleźć potrzebny kontakt, wystarczy włączyć wyszukiwarkę, wpisać branżę i lokalizację. Badania pokazują, że przedsiębiorcy to rozumieją i coraz częściej uzależniają swoją działalność od obecności w sieci.

Łukasz Piechowiak
Bankier.pl
l.piechowiak@firma.bankier.pl

Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki