REKLAMA

11 Bit Studios wciąż w formie

2015-08-15 11:22
publikacja
2015-08-15 11:22
11 Bit Studios wciąż w formie
11 Bit Studios wciąż w formie
/ Materiały spółki

Grupa 11 Bit Studios zarobiła w I półroczu 7,62 mln zł netto. Wynik zawdzięcza wciąż wysokiej sprzedaży gry This War of Mine oraz coraz lepszej pozycji 11 Bit Launchpad i Games Republic. Jesienią br. ukaże się TWoM na smartfony, a spółka wejdzie na GPW.

(Materiały spółki)

Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gry This War of Mine sprawiła, że spółka 11 Bit Studios kolejny kwartał z rzędu wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe. Na poziomie skonsolidowanym przychody ze sprzedaży w II kwartale wyniosły blisko 6,74 mln zł, były więc blisko siedmiokrotnie większe niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym, a zarazem o kilka proc. wyższe niż w pierwszych 3 miesiącach br.

To m.in. wynik czerwcowej akcji promocyjnej Steam Summer Sales, której efekty przeszły nasze oczekiwania. Jest to dla nas również dowód na to, że +This War of Mine+ ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy - komentuje prezes spółki Grzegorz Miechowski.

Zysk operacyjny grupy 11 Bit Studios w II kwartale br. sięgnął 4,35 mln zł wobec 0,46 mln zł straty przed rokiem. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 3,41 mln zł. Rok wcześniej grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Różnica pomiędzy zyskiem operacyjnym i netto wynikała z wysokich pozostałych kosztów operacyjnych, które wyniosły blisko 0,68 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. miały pomijalną wartość 49 groszy.

Skokowy wzrost w tej pozycji był m.in. efektem utworzenia rezerwy w wysokości 0,39 mln zł na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji, a rezerwa zostanie rozwiązana - wyjaśnia Miechowski.

Na pozostałą kwotę złożyła się darowizna na rzecz fundacji War Child (0,18 mln zł) i nakłady (prawie 0,1 mln zł) poniesione na grę Jameson the Pilot, której produkcja (realizowana w ramach 11 bit launchpad) została zaniechana.

Obroty skonsolidowane 11 Bit Studios po 6 miesiącach wynosiły już 13,26 mln zł, czyli o przeszło 830 proc. większe niż rok temu (1,59 mln zł). Zysk operacyjny po dwóch kwartałach przekraczał już 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł), a zysk netto 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok temu. Na koniec czerwca grupa 11 bit studios miała na kontach 16,29 mln zł.

11 bit studios zamierza dalej eksploatować markę This War od Mine. W lipcu tego roku spółka wypuściła wersję TWoM dedykowaną na tablety z systemami operacyjnymi iOS i Android. Jesienią planowana jest premiera gry w wersji na smartfony.

Pracujemy obecnie nad jeszcze jednym projektem związanym z +TWoM+, którego szczegóły będziemy mogli ujawnić w niedługim czasie - deklaruje Miechowski. Równolegle spółka prowadzi też prace nad kolejną dużą grą o roboczym tytule +Industrial+, której premiera planowana jest na 2016 r. Prowadzimy też kilka projektów w ramach naszej inicjatywy wydawniczej 11 bit launchpad. Są na różnym etapie zaawansowanie. Pierwsze premiery nowych gier w ramach 11 bit launchpad planowane są na 2016 r. opowiada.

Coraz lepiej radzi też sobie platforma Gamesrepublic.com, która systematycznie poszerza portfolio sprzedawanych gier i zwiększa przychody. Na koniec czerwca miała 550 tys. zarejestrowanych użytkowników, a katalog liczył już ponad 900 tytułów. 11 bit studios finalizuje też prace nad prospektem emisyjnym. Dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w III kwartale. Zmiana rynku notowań Spółki na GPW z NewConnect planowana jest na jesień tego roku.

11 Bit Studios SA działa na rynku gier od 2010. Jest producentem wieloplatformowych gier wideo. Wiosną 2011 firma wypuściła na rynek swój pierwszy tytuł z serii Anomaly. W listopadzie 2014 zadebiutował This War of Mine. Gra zdobyła m.in. prestiżową nagrodę Independent Games Festival w kategorii Audience Award. 11 bit studios prowadzi również program wydawniczy 11 bit launchpad, jest też właścicielem platformy Games Republic zajmującej się cyfrową dystrybucją gier komputerowych.

Od października 2010 spółka jest notowana na rynku NewConnect, a pod koniec czerwca 2015 walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o ubieganiu się o wprowadzenie akcji 11 Bit Studios do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych jesienią br. Przy okazji wejścia na GPW nie dojdzie do dodatkowej emisji akcji. (PAP)

mk/ bk/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~AndrzejHamesalcz
Czyli maja wiecej kasy, niz CDR po Wiedzminie i Wiedzminie 2, a kapitalizacje 6 razy mniejsza niz w analogicznym okresie(po premiarach W1 I W2) CDR. Czyli fundamentalny potencjal do wzrostow jest niesamowity. Nie dziwi wiec, to ze to najbardziej niedowartosciowana spolka w branzy, mozna powiedziec z najwiekszymi perspektywami na Czyli maja wiecej kasy, niz CDR po Wiedzminie i Wiedzminie 2, a kapitalizacje 6 razy mniejsza niz w analogicznym okresie(po premiarach W1 I W2) CDR. Czyli fundamentalny potencjal do wzrostow jest niesamowity. Nie dziwi wiec, to ze to najbardziej niedowartosciowana spolka w branzy, mozna powiedziec z najwiekszymi perspektywami na najwieksza dynamike zwiekszania zyskow. Najlepsze jest to, ze ich produkty sa fenomenem, bowiem czym dluzej sa na rynku, tym wiecej zarabiaja, w przeciwienstwie np. do Sniperow, czy Wiedzminow, gdzie zarobki sa coraz mniejsze z miesiaca na miesiac. Mysle ze za rok/ 2 lata kapitalizacja 1 mld, nikogo nie zdziwi, a kazda nadwyzka, np 1.2 mld tez powinna byc przyjeta za normalna. Po dynamicznych wzrostach w listopadzie p/e oscylowalo w granicach 70/75, teraz to okolo 10, mysle, ze 9 miesieczna konsolidacja to okazja dla spoznialskich przed sowitymi latami zyskow inwestorskich. Wracajac do p/e to przyjmowana dla branzy to 20-30, jednak kursy na stale( w czasie oczekiwania na premiere) oscyluja w granicach 40-50.

Nie mozna tez zapominac, ze spolka na jesien, pojawi sie na glownym parkiecie.
A od dolka z kwietnia, wyglada to tez super technicznie.

Chcialbym tylko personalnie dodac, ze branza gier komputerowych zajmuje sie od 2003 roku. Zaczynalem od analizy spolek EA Games jak i Activision. Po odcieciu CD Projekt od Optimusa, z checia zajelem sie Polska branza. Mysle, ze dobry portfel powinien sklada c sie z CD Projekt, 11Bit i Vivid Games(szkoda, ze nie ma Techlanda na ksiazecej)

Pozdrawiam wszystkich inwestorow i zycze sowitych zyskow, jakimi powyzsze spolki wynagradzaja mnie od lat, coraz bardziej przyspieszajac.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki