Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Toyota znów wstrzymała produkcję. Powodem wybuch u poddostawcy

Toyota znów wstrzymała produkcję. Powodem wybuch u poddostawcy

Shutterstock

Toyota wstrzymała produkcję aut w sześciu fabrykach. Powodem był wybuch w fabryce jednego z podwykonawców – informuje Bloomberg. To kolejny w ostatnich miesiącach przestój w fabrykach Toyoty.

Do wybuchu doszło w japońskim zakładzie Chuo Spring, który produkuje elementy zawieszenia toyot. Wybuch był na tyle duży, że doszło do uszkodzenia budynku fabryki. Rannych zostało dwóch pracowników.

Wstrzymanie produkcji elementów zawieszenia a tym samym zachwianie łańcucha dostaw wymusiło zatrzymanie dziesięciu linii produkcyjnych w sześciu fabrykach Toyoty.

W sierpniu stanęło 14 fabryk. Koszt – ponad 350 mln dolarów

To nie pierwsze tego typu problemy Toyoty w ostatnich miesiącach. Pod koniec sierpnia na kilkanaście godzin stanęło 14 fabryk, gdy awarii uległ system przetwarzania zamówień na części samochodowe. Awaria skutkowała niewyprodukowanymi 13,5 tys. toyot oraz lexusów, które dziennie zjeżdżają z taśm japońskich zakładów koncernu. Wówczas straty japońskiego producenta aut mogły sięgnąć nawet 356 mln dolarów.

Te same 14 fabryk stanęło także w lutym 2022 r. Wówczas jeden z dostawców podzespołów – Kojima Industries – zaalarmował o możliwym wirusie na serwerach, na których gromadzone są dane o zamówieniach.

Toyota od 2020 r. jest najpopularniejszą marką nowych aut w Polsce. Nie inaczej jest w 2023 r. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Polacy zarejestrowali 67,2 tys. nowych toyot, co dało japońskiej marce udziały w polskim rynku nowych aut na poziomie 19,2 proc. Druga w zestawieniu Skoda zanotowała na koniec września 37,5 tys. zarejestrowanych nowych aut nad Wisłą.

Marki Tematy
Komentarze
Toyota znów wstrzymała produkcję. Powodem wybuch u poddostawcy
Marcin Kaźmierczak
Podziel się