Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Mitsubishi wycofuje się z Europy

Mitsubishi wycofuje się z Europy

Mitsubishi zaprzestanie wprowadzania nowych modeli na europejskie rynki – informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Gdy obecne modele przestaną być sprzedawane, japoński producent aut wycofa się z Europy.

Wyjście z Europy należącego do aliansu Renault–Nissan–Mitsubishi producenta aut ma być częścią trzyletniego programu, którego celem jest zniwelowanie strat ponoszonych przez firmę.

Nowe modele nie dla Europy

Pierwszym krokiem do opuszczenia europejskich rynków jest rezygnacja z wprowadzania na nie nowych modeli aut. Firma zamierza skupić się na ekspansji w Azji Południowo-Wschodniej.

Oznacza to, że europejscy miłośnicy japońskiej motoryzacji nie będą mogli kupić w Europie m.in. nowej generacji outlandera – flagowego SUV-a średniej wielkości produkowanego przez Mitsubishi.

Jak informuje IBRM Samar, nowy outlander na światowych rynkach pojawi się w połowie 2021 r., a jego wersja hybrydowa rok później.

Niespełna pół wieku

Mitsubishi weszło na europejskie rynki w 1975 r. Dwadzieścia lat później otworzyło fabrykę w holenderskim Born. Na polskim rynku Mitsubishi plasowało się poza czołową dwudziestką najpopularniejszych marek. W pierwszej połowie 2020 r. Polacy zarejestrowali 2156 nowych egzemplarzy produkowanych przez japoński koncern.

Mitsubishi poza czołową „20”

Biorąc pod uwagę jedynie polskich klientów indywidualnych, Mitsubishi w pierwszym półroczu 2020 r. sprzedało 1372 auta, co dało firmie 13. miejsce w rankingu marek. Najpopularniejszym modelem był asx, który rozszedł się w 872 egzemplarzach. Polacy rejestrowali także outlandery (527 egzemplarzy) oraz model eclipse cross (433 egzemplarze).

Nie tylko Mitsubishi

Mitsubishi to nie jedyny producent, który może wycofać się z Europy. W maju o restrukturyzacji, która może oznaczać również opuszczenie europejskich rynków, poinformował należący do tego samego aliansu Nissan. Wiosną 2019 r. o zaprzestanie sprzedaży aut na Starym Kontynencie ogłosiło z kolei Infiniti – luksusowa marka należąca do Nissana.

Marki Tematy
Komentarze
Mitsubishi wycofuje się z Europy
Marcin Kaźmierczak
Podziel się