Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Japońskie marki chcą przedłużyć życie diesli

Japońskie marki chcą przedłużyć życie diesli

Toyota razem z innymi japońskimi producentami aut i motocykli: Mazdą, Subaru, Kawasaki i Yamahą ogłosiły partnerstwo, którego celem jest rozwój silników Diesla – informuje „Auto Świat”.

Zgodnie z danymi stowarzyszenia ACEA, w III kw. 2021 r., po raz pierwszy w historii, sprzedaż nowych aut hybrydowych w Europie (449,5 tys.) była wyższa od sprzedaży nowych diesli (381,5 tys.). Spadające udziały silników wysokoprężnych widać także na polskim rynku nowych samochodów osobowych.

Jednym z producentów napędzających hybrydową rewolucję w motoryzacji jest Toyota. Japońska marka w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 r. sprzedała w Europie ponad pół miliona aut z napędem hybrydowym. Stanowiły one 59 proc. wszystkich sprzedanych przez Toyotę aut.

– Wciąż poszerzamy gamę zelektryfikowanych modeli, czego najnowszym przykładem jest hybrydowy yaris cross – mówił jeszcze w październiku Matt Harrison, prezydent Toyota Motor Europe.

Ekologiczny diesel powstanie w Japonii?

Tymczasem, jak informuje „Auto Świat”, w miniony weekend Toyota zawarła porozumienie z innymi japońskimi producentami aut: Mazdą i Subaru oraz producentami motocykli: Kawasaki i Yamahą, którego celem jest ochrona silników Diesla przed trwającą ekspansją aut z napędzanych alternatywnymi źródłami energii. Dieslom miałoby pomóc opracowanie nowych, bardziej ekologicznych i neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla silników.

Porozumienie ogłosił szef Toyoty Akio Toyoda, który kilka dni wcześniej odmówił podpisania paktu klimatycznego podczas konferencji COP26.

Elektryfikacja do 2030 r.

Zapowiedź współpracy na rzecz silników spalinowych, w tym wysokoprężnych stanęła w sprzeczności z deklaracjami innych producentów aut. W ostatnich miesiącach z nich zapowiedziała całkowite odejście od spalinowych wersji oferowanych przez siebie modeli.

W 2026 r. wolne od aut spalinowych planuje być Audi, do 2028 r. aut spalinowych ze swojej oferty planuje pozbyć się Opel, a dwa lata później inna z marek koncernu Stellantis – Fiat. Do 2030 r. pełną elektryfikację portfolio planuje wcielić w życie Volvo.

Tematy
Komentarze
Japońskie marki chcą przedłużyć życie diesli
Marcin Kaźmierczak
Podziel się