Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Ile tracą na wartości auta kompaktowe? Ranking popularnych modeli

Ile tracą na wartości auta kompaktowe? Ranking popularnych modeli

Od 40 do ponad 50 proc. tracą w ciągu trzech lat najpopularniejsze modele aut kompaktowych. Ich właściciele podczas sprzedaży muszą się więc liczyć ze stratą od 28 do ponad 42 tys. zł – wynika z raportu Info-Ekspert opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W analizie przygotowanej przez firmę Info-Ekspert pod uwagę została wzięta wartość rezydualna aut kompaktowych z podobnymi silnikami benzynowymi po trzech latach użytkowania i przebiegu 90 tys. km.

Nieśmiertelny golf na czele

Po uwzględnieniu tych warunków najmniej na wartości wśród kompaktów traci volkswagen golf siódmej generacji. Wersja ze 110-konnym silnikiem, za którą trzeba zapłacić 72 900 po trzech latach będzie warta średnio 60,9 proc. pierwotnej ceny. Tym samym będzie ją można odsprzedać średnio za ok. 44,4 tys. zł, tracąc przy tym 28,5 tys. zł.

Wartości rezydualne popularnych modeli aut kompaktowych

 

Model Wersja silnikowa Cena bazowa [w zł] Średnia wartość po 3 latach i 90 000 km [w proc.] Średnia wartość po 3 latach i 90 000 km [w zł] Średnia strata wartości po 3 latach i 90 tys. km [w zł]
volkswagen golf 1.0T 110 KM 72 900 60,9 44 396 28 504
toyota corolla 1.2T 116 KM Active 75 900 58,2 44 174 31 726
skoda scala 1.0T 116 KM Active 68 500 56,8 38 908 29 592
hyundai i30 1.0T 120 KM Classic Plus 72 900 54,7 39 876 33 024
kia ceed 1.0T 120 KM S 68 000 54,0 36 720 31 280
renault megane 1.3T 115 KM Life 67 900 53,7 36 462 31 438
peugeot 308 1.2T 110 KM Access 71 000 52,2 37 062 33 938
ford focus 1.0T 125 KM Trend 82 400 50,0 41 200 41 200
seat leon 1.0T 116 KM Style 67 900 48,0 32 592 35 308

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Drugie miejsce w rankingu Info-Ekspert zajęła najpopularniejsza w pierwszym kwartale 2020 r. w Polsce toyota corolla. Model ze 116-konnym silnikiem, kosztujący w polskich salonach 75 900, po trzech latach będzie można odsprzedać średnio za 58,2 proc. ceny bazowej, czyli nominalnie średnio za 44 174 zł.

Średnią wartość powyżej 50 proc. w ciągu trzech lat utrzymają także skoda scala (56,8 proc.), hyundai i30 (54,7 proc.), kia ceed (54 proc.) oraz dwaj przedstawiciele francuskiej motoryzacji: renault megane (53,7 proc.) i peugeot 308 (52,2 proc.).

Ponad 40 tys. zł taniej

Średnio dokładnie połowę stracimy sprzedając po trzech latach forda focusa. Nominalnie strata będzie jednak największa (średnio 41 200 zł), z uwagi na najwyższą cenę bazową tego modelu (82 400 zł).

Mniej niż połowę pierwotnej ceny będzie wart po trzech latach seat leon (48 proc.), którego będzie można odsprzedać taniej średnio o 35,3 tys. zł.

Tematy
Komentarze
Ile tracą na wartości auta kompaktowe? Ranking popularnych modeli
Marcin Kaźmierczak
Podziel się