Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Ćwierć miliona aut z usterkami w 2020 r. w Polsce. Jakie marki wzywały do serwisów?

Ćwierć miliona aut z usterkami w 2020 r. w Polsce. Jakie marki wzywały do serwisów?

Ponad 250 tys. kierowców zostało w 2020 r. wezwanych do serwisów w ramach kampanii naprawczych. Blisko połowę z wszystkich wadliwych aut zgłoszonych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stanowiły dwie marki: Volvo i Mercedes.

Najwięcej usterek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 r. zgłosiło Volvo – 61 962 sztuki (24 proc. . To przede wszystkim efekt największej tegorocznej kampanii naprawczej. W lipcu Volvo wezwało do serwisów blisko 39 tys. właścicieli wyprodukowanych przez siebie aut. Usterkę wykryto wówczas w dziesięciu modelach: s80, s80l, v70, xc70, s60, s60cc, s60l, v60, xc60, s60cc z roczników modelowych 2007-2020. Wada dotyczyła pasów bezpieczeństwa.

Kampanie naprawcze w 2020 r. – najczęściej wzywane marki

Lp. Marka Liczba pojazdów z wykrytymi usterkami Udział we wszystkich kampaniach naprawczych [w proc.]
1. Volvo 61 962 24,8
2. Mercedes-Benz 52 434 21,0
3. Toyota 23 900 9,6
4. Volkswagen 15 794 6,3
5. Audi 15 191 6,1
6. Hyundai 12 854 5,1
7. Ford 12 581 5,0
8. Seat 11 579 4,6
9. Peugeot 11 328 4,5
10. Citroen 6823 2,7
Pozostałe 25 609 10,2

Źródło: Bankier.pl na podstawie danych UOKiK

Masowa usterka została wykryta również w październiku. W ramach kampanii naprawczej prowadzonej przez Mercedesa do serwisów zostało wezwanych ponad 22 tys. właścicieli aut. Usterkę wykryto w modelach: 197, 204, 207, 164, 169, 171, 203, 212 i 251, a dotyczyła ona poduszek powietrznych, w których, w razie wypadku, mogło dojść do pęknięcia generatora gazu.

Łącznie, w całym 2020 r. Mercedes do swoich serwisów wezwał właścicieli 52,4 tys. aut. Powyżej 10 tys. wadliwych pojazdów do UOKiK-u zgłosiło w 2020 r. jeszcze siedmiu producentów: Toyota, Volkswagen, Audi, Hyundai, Ford, Seat i Peugeot.

Najwięcej wezwań do serwisów wysłano w lipcu (58 074) – głównie za sprawą kampanii naprawczej Volvo. Mechanicy mieli pełne ręce roboty także w marcu (33 610 wadliwych pojazdów) oraz październiku, gdy do serwisów wezwano właścicieli 33 266 wadliwych aut.

Komentarze
Ćwierć miliona aut z usterkami w 2020 r. w Polsce. Jakie marki wzywały do serwisów?
Marcin Kaźmierczak
Podziel się