Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Chcesz auto naszpikowane elektroniką? Płać. Te marki wprowadzają subskrypcje

Chcesz auto naszpikowane elektroniką? Płać. Te marki wprowadzają subskrypcje

Stellantis

Zdalne uruchamianie auta, uruchamianie klimatyzacji, rozbudowana nawigacja – m.in. za te usługi właściciele opli, peugeotów i citroenów będą musieli dodatkowo zapłacić. Docelowo płatnymi subskrypcjami za dodatkowe udogodnienia objęte zostaną także inne marki należące do koncernu Stellantis, m.in. Fiat, Jeep i Alfa Romeo.

Podobne rozwiązanie stosują już niemieccy producenci: BMW, Audi i Mercedes. Ich właściciele za dodatkową miesięczną opłatą mogą korzystać np. z aktywnego tempomatu, podgrzewanej kierownicy czy systemów wspomagających jazdę.

Na podobny krok zdecydował się koncern Stellantis, który ostatnio dodatkowe funkcje w ramach abonamentu testował w modelach marki DS Automobiles. Teraz, jak informuje serwis francuskie.pl, usługa została rozszerzona na auta z logo Opla, Peugeota i Citroena.

Do wyboru są trzy wersje abonamentu: Connect One, Connect Plus i Connect Premium.

W ramach najtańszej i najmniej rozbudowanej opcji Connect One właściciele wspomnianych aut otrzymają dostęp do cyfrowej książeczki serwisowej oraz będą mieli możliwość wykonywania połączeń alarmowych i wzywania pomocy drogowej z poziomu systemu pokładowego. Usługa będzie dostarczania w cenie zakupionego auta przez 10 lat.

Usługa Connect Plus obejmuje m.in. dostęp do zdalnego otwierania i zamykania samochodu, włączania świateł, uruchamiania klaksonu, schładzania lub ogrzewania auta, a w przypadku samochodów elektrycznych także zdalnego monitorowania poziomu naładowania akumulatora i zdalnego planowania kolejnych ładowań.

Opcja Connect Plus będzie dostarczana bezpłatnie przez trzy lata. Po tym czasie jej odnowienie będzie kosztowało 39 zł miesięcznie lub 390 zł rocznie.

Właściciele aut z wbudowaną nawigacją zapłacą z kolei 59 zł miesięcznie lub 590 zł rocznie, co będzie wiązało się z dostępem do dodatkowych opcji w pokładowej nawigacji.

Marki
Komentarze
Chcesz auto naszpikowane elektroniką? Płać. Te marki wprowadzają subskrypcje
Marcin Kaźmierczak
Podziel się