REKLAMA

Zieloni wspierają budowę autostrady A4 w tzw. starym śladzie

2022-02-21 17:01
publikacja
2022-02-21 17:01

Posłanka Zielonych Małgorzata Tracz wsparła stanowisko gmin Marcinowice, Sobótka i Mietków w sprawie budowy autostrady A4 w tzw. starym śladzie. Rozwój transportu nie może iść w kontrze do ludzi i do środowiska – przekonywała w poniedziałek posłanka.

Zieloni wspierają budowę autostrady A4 w tzw. starym śladzie
Zieloni wspierają budowę autostrady A4 w tzw. starym śladzie
/ GDDKiA

Do końca lutego trwają zorganizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy autostrady A4 od Legnicy do Wrocławia i drogi ekspresowej S5 od Sobótki do Bolkowa.

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej posłanka Małgorzata Tracz oraz samorządowcy z gmin Kostomłoty, Żórawina, Sobótka i Mietków wspólnie poparli rozbudowę A4 w "starym śladzie" oraz wyrazili sprzeciw wobec wariantów jej rozbudowy w "nowym śladzie".

„Wszystkich nas łączy to, że uważamy, że rozwój transportu nie może iść w kontrze do ludzi i do środowiska. Niestety w przypadku przeprowadzenia A4 w nowym śladzie te działania nie będą prośrodowiskowe i nie będą prospołeczne” – przekonywała Tracz.

Jak wskazała, spowoduje to, że pomiędzy dwoma nitkami A4 znajdzie się 40 tysięcy mieszkańców, narażonych na hałas, zanieczyszczenie powietrza oraz spadek wartości ich nieruchomości. „To też tereny Natura 2000, to ostoja ptaków w okolicach Mietkowa, to tereny Parku Krajobrazowego Doliny Bystrzycy. Nie możemy pozwolić, by rozbudowa A4 odbywała się kosztem środowiska i lokalnych społeczności” – mówiła posłanka.

„Z wielkim niepokojem nasi mieszkańcy dowiedzieli się o wariantach, gdzie +nowy ślad+ A4 ma przebiegać przez cenne przyrodniczo tereny naszej gminy: Naturę 2000, Park Krajobrazowy czy przez uznane miejsca gniazdowania orła bielika. Nowe warianty w sposób drastyczny i szkodliwy ingerują w lokalną społeczność, utrwalony od dziesięcioleci układ agrarny i przyrodę. (…) Autostrada powinna być arterią życia dla naszej gminy, a stanie się pętlą duszącą wszelki rozwój, zawieszając wszelką aktywność gospodarczą już na etapie planowania. Zainteresowani inwestowaniem w naszej gminie wycofują się, przyhamowują” - mówił Adam Kozarowicz, wójt gminy Mietków.

W jego ocenie, autostrada A4 w "starym śladzie" jest dobrze przygotowana do rozbudowy i nie widzi on żadnego uzasadnienia, aby w odległości 2 km od obecnej autostrady budować coś nowego przez cenne przyrodniczo tereny.

Przedstawiciel gminy Sobótka Jakub Zawada podkreślił, że rozbudowa autostrady A4 w „nowym śladzie” wiązałaby się także z koniecznością wyburzenia domostw mieszkańców w miejscowościach Siedlakowice czy Mirosławice.

„Rozbudowa A4 w +starym śladzie+ nie wpłynie w żaden sposób negatywny na naszą gminę, w związku z czym bardzo ją wspieramy. To stanowisko zarówno pana burmistrza jak i wszystkich radnych rady miejskiej, sołtysów i większości mieszkańców gminy Sobótka” – powiedział. Zaznaczył też, że we wszystkich wariantach proponowanych przez GDDKiA, Sobótka została wykluczona komunikacyjnie. „To gmina, przez którą przebiegałoby kilkanaście kilometrów dróg ekspresowych i autostrad, a na jej terenie nie zaplanowano żadnego węzła komunikacyjnego” – dodał. (PAP)

Autorka: Agata Tomczyńska

ato/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
krachsonn
Zrobić autostradę w całkowicie nowym śladzie a przy starej zabytkowej A4 ulokować SSE z fabrykami, montowniami i centrami logistycznymi. Rozbudowa starej autostrady to likwidacja kilkunastu węzłów! Za kilkanaście lat, przy odpowiedniej rewitalizacji zabytkowego fragmentu A4, możemy liczyć na turystów z całego świata chcących przejechać Zrobić autostradę w całkowicie nowym śladzie a przy starej zabytkowej A4 ulokować SSE z fabrykami, montowniami i centrami logistycznymi. Rozbudowa starej autostrady to likwidacja kilkunastu węzłów! Za kilkanaście lat, przy odpowiedniej rewitalizacji zabytkowego fragmentu A4, możemy liczyć na turystów z całego świata chcących przejechać się tą drogą. Poniemieckie wiadukty, zabytkowe stacje benzynowe (Legnica, Wrocław) malownicze przewyższenia trasy i punkty widokowe, wszystko zostanie dla potomnych i rozwijającego się między Legnicą a Wrocławiem, biznesu. Pomyślmy o tym.
max5000
Piszę jeszcze raz bo mój wpis został ocenzurowany. Niech sojusznicy PO czyli Zieloni trzymają łapy z dala od Dolnego Śląska gdzie mieszkam. Niech się nie mieszają do naszego życia. Oni by najchętniej pozamykali elektrownie na węgiel, zrezygnowali z atomu, zrezygnowali z elektrowni Turów i uzależnili nas jak Niemców od gazu z Rosji Piszę jeszcze raz bo mój wpis został ocenzurowany. Niech sojusznicy PO czyli Zieloni trzymają łapy z dala od Dolnego Śląska gdzie mieszkam. Niech się nie mieszają do naszego życia. Oni by najchętniej pozamykali elektrownie na węgiel, zrezygnowali z atomu, zrezygnowali z elektrowni Turów i uzależnili nas jak Niemców od gazu z Rosji Putina. Ale im się tu nie uda.
karbinadel
Szybciej i taniej wyjdzie zbudować od nowa. Wszędzie to wiedzą, tylko w Polsce nie potrafią się uczyć na cudzych błędach. Muszą najpierw popełnić własne
kochan
Też jestem z DŚ. A4 w nowym śladzie ma więcej sensu. Jest o tym całe mnóstwo filmików na yt.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki